הרשות לני"ע ערך של ארה"ב (SEC) הגישה השבוע כתב אישום נגד שני אזרחים ישראלים שקשורים על פי ההאשמות לרשת בינלאומית גדולה לסחר במידע פנים. תומר פיינגולד (40) ודב מלניק (42) הואשמו בבית המשפט הפדרלי של מנהטן, בכך שהשתמשו בטיפים שקיבלו לגבי מיזוגי חברות שירותי בריאות, וכתוצאה מכך הרוויחו מעל ל-4 מיליון דולר, בדרך לא חוקית.
שמותיהם של השניים עלו בינואר במסגרת עדות שמסר מארק דמיין דבי, משקיע לשעבר מז'נבה שהודה כי הרוויח יותר מ-70 מיליון דולר תמורת תפקידו המרכזי ברשת.
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
אילוס אילוסטרציה חדר חקירות חקירה מעצר אזיקים
מעצר. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

על פי SEC, פיינגולד ומלניק סחרו במידע שהועבר אליהם ע"י דמיין דבי, שזוהה כ"משקיע A" בתביעה שהגישה הסוכנות. דמיין דבי בן ה-49 הודה באוקטובר באשמה בגין 38 אישומי סחר פנים והסכים לשתף פעולה עם הרשויות האמריקניות. בינואר הוא העיד בתור עד ההגנה הראשי של המדינה במשפט סחר הפנים של טלמאק לבידס, הנאשם הראשון שעמד בפני חבר מושבעים אמריקני לאחר חקירה רב-שכבתית מצד הממשלה, שנמשכה מספר שנים.
על פי SEC, דבי קיבל את המידע, שהעביר לפיינגולד ומלניק, מאדם בשם בנג'מין טיילור, בן 36, בנקאי לשעבר ב-Moelis & Co, ומדארינה ווינדזור, בת 32, שעבדה בעבר בחברת Centerview Partners. טיילור ו-ווינדזור, שחלקו בעבר דירה בלונדון, הואשמו ע"י הרשויות בארה"ב באוקטובר, אך השניים אינם נמצאים במאסר.