רשת קרפור-יינות ביתן ממשיכה להעיק על אלקטרה מוצרי צריכה ומגדילה את הפסדיה ברבעון שני של שנת 2023. מגזר המזון של אלקטרה מוצרי צריכה, שעיקרו קרפור, רשם הפסד נקי בסך 67 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יש לציין כי מגזר המזון כולל גם הפסדים של סבן אילבן וקוויק בסך 28 מיליון שקל.
בכל המחצית הראשונה של 2023 רשמה קרפור הפסד של 138 מיליון שקל, זאת למרות עלייה במכירות המזון ברשת בשיעור של 11.5%. המכירות ברבעון הסתכמו ב-792 מיליון שקל לעומת 711 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, רשמה הרשת הפסד תפעולי בסך 64 מיליון שקל לעומת רווח של 11.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
קרפור "סיטי"
קרפור "סיטי"
קרפור סיטי
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)
בחנויות הזהות רשמה הרשת גידול של 6.8% כתוצאה מהסבת 50 חנויות של קרפור. החברה צופה כי יינות ביתן תציג רווח בחציון השני של השנה. לפי הדוח, בסניפים המוסבים הגידול במכירות הגיע ל-60% ומוצרי המותג הפרטי של קרפור תופסים 7.2% מהמכירות. הפסדי קרפור גררו את אלקטרה מוצרי צריכה להפסד נקי בסך 62 מיליון שקל לעומת רווח בסך 11 מיליון שקל ברבעון השני של 2022. לצד זה, אלקטרה מוצרי צריכה רשמה הכנסה אחרת בסך 33.6 מיליון שקל, שנובעת ממימוש תיק אשראי במסגרת השקת מועדון הלקוחות של קרפור.
הגידול בהפסד נובע מהשקעות בהסבת הרשת וסגירת חנויות בזמן השיפוץ לטובת ההשקה של קרפור, ומירידה ברווח הנקי במגזרי פעילות נוספים. במקביל הודיעה החברה כי הסיכויים שתגדיל את חלקה ביינות-ביתן קרפור על ידי מימוש האופציה לרכישת 49% מהמניות שבידי נחום ביתן, שהייתה תקפה עד סוף ספטמבר 2023 הינם קלושים.
שווי החברה מוערך כיום בכ-650 מיליון שקל בעוד האופציה נקבעה לפי שווי של 900 מיליון שקל (אלקטרה מוצרי צריכה רכשה את חלקה ביינות ביתן לפי 350 מיליון שקל, ולרשת עדיין חוב של 650 מיליון שקל). במקום מימוש האופציה הרשת תונפק, אבל לא על ידי אלקטרה אלא על ידי חברת האם שלה, אלקו, שבשליטת האחים דני ומייקי זלקינד. לצורך כך אלקו תרכוש אחזקותיה של אלקטרה מוצרי צריכה (35%) ביינות ביתן ותרשום את המניות למסחר של החברה עד סוף השנה. אלקטרה מוצרי צריכה תישאר שותפה בחברת כרטיסי האשראי.
2 צפייה בגלריה
צביקה שווימר
צביקה שווימר
מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר
(צילום: אוראל כהן)
עוד עולה מהדוח כי הכנסות מגזר הספורט והפנאי, הכולל את אדידס וקולומביה זינקו ב-47% לסך של 47.1 מיליון שקל, גם כתוצאה מהגדלת מספר חנויות אדידס. ההפסד המגזרי הסתכם ברבעון ב-6.6 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. במגזר מוצרי החשמל רשמה אלקטרה מוצרי צריכה ירידה של 54% ברווח – מ-37 מיליון שקל ל-16 מיליון. במגזר קמעונאות החשמל נרשמה ירידה של 18% ברווח מ-17 מיליון שקל ל-14 מיליון.
מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר, התייחס לדוח: "כל חודש אנחנו מייצרים 90 מיליון שקל יותר מכירות כתוצאה מההסבה לקרפור. החברה סיימה את המחצית הראשונה בגידול של הכנסות שהסתכמו ב-3 מיליארד שקל. עשינו פעולות פורצות דרך בחציון. אנחנו מציגים תוצאות טובות במגזר החשמל. לגבי קרפור, עד כה הסבנו 65 סניפים ונשיק עוד 15 סניפים נוספים עד סוף השנה. אנו מציגים גידול של 60% בסניפים שהוסבו, דבר שיבוא לידי ביטוי בתוצאות החציון השני של השנה. עשינו צעד משמעותי להשקת כרטיס אשראי, ועד כה הצטרפו 10,000 לקוחות".