איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלים של רשת יוחננוף, התייחס היום (רביעי) בראיון לאולפן ynet להצהרות של ראש הממשלה בנוגע למאבק ביוקר המחיה והקמת ועדה בראשותו שתעסוק בנושא ולהצעות של שר הכלכלה ניר ברקת להגבלת היבואנים הגדולים וטען: "זה בסוף הרבה פופוליזם, ראינו אותם בפתיחה של הרשת הבינלאומית הזאת (קרפור) קופצים מהעגלה, ואפילו מפרסמים אותה ברמה האישית, פרזנטורים שלה, ובסופו של דבר מתפרסם שהמחירים שם מאמירים כי אף אחד לא יכול לעשות פה קסמים, צריך להבין את זה".
1 צפייה בגלריה
איתן יוחננוף
איתן יוחננוף
איתן יוחננוף
(צילום: עמית שעל)
נציגי רשתות המזון והקמעונאות נפגשו בשבוע שעבר עם שר הכלכלה ניר ברקת בדרישה לקבל הטבות זהות שקיבלה קרפור לייבוא מוצרים לארץ, תקפו את השר על ההפליה לטובתה של הרשת הצרפתית ואיימו לפנות לבג"ץ. יוחננוף טען בראיון כי "ברגע שמי שיגיע, לא משנה מי, הוא מושפע מהסביבה העסקית הישראלית, ובסופו של דבר המחירים יצטרכו להיות שווי ערך למקום, כי יש מכסים ועלויות, שלא כמו במקומות אחרים".
לדבריו, "הדבר היחיד שמדינת ישראל באמת יכולה לעשות זה רפורמות עמוקות מאוד, שיצמצמו את עלות הניהול של המדינה כדי שהכסף הזה יחזור לציבור. בידי הממשלה להוריד מיסוי, מכסים ולהוריד מע"מ, ולהשוות אותו לפחות למע"מ האירופי על מזון".

יוחננוף התייחס גם לדבריו של רמי לוי, שהודה בממצאי תחקיר ynet לפיהם הכריח קופאים וקופאיות ברשת להשלים חוסרים מכיסם הפרטי ואף טען כי לא יפסיק עם מדיניות זו "אחרת יפשוט רגל": "זה לא שם, אין בזה שום היגיון, זה פחות סביר, העסק יכול לספוג אותו, השאלה אם אתה רוצה. אני שומע שכל השוק מתנהג ככה ואני חושב שזה ממש לא תקין. אנחנו מעולם לא היינו שם, לא הסכמנו מעולם לגעת במשכורת של העובד החלש, אין בזה שום היגיון, ויש פתרונות לנהל את זה".
הוא הבהיר, כי "אין שום היגיון שתיקח מעובד שמרוויח כל כך מעט. צריך להפסיק עם הדבר הזה, זה לא הוגן ומכוער. אם נסתכל על המרכז האמיתי של החוסר בקופות, הוא באמת קורה מטעויות בתום לב של עובד, ויש שם אי סדרים, אבל צריך גם להגיד לטובתו שלפעמים גם יש הפוך, יש גם עודפים, אז מה קורה כשיש עודפים? ולכן כשיודעים לנהל את זה נכון, צריך לראות את זה כפחת של העסק".