משרד הבינוי והשיכון הודיע היום (ה') על מועד ההרשמה להגרלה החדשה עבור תוכנית המענקים לרכישת דירות יד שנייה, שפורסמה לראשונה ב-ynet. ההגרלה תיפתח עוד כשבועיים ביום ראשון, ה-27 באוגוסט, ויוגרלו בה כ-1,000 מענקים. זכאים להירשם להגרלה כל מי שמחזיק באישור זכאות תקף כחסרי דירה בתוכניות דירה בהנחה. במסגרת התוכנית יינתן לזכאים חסרי דירה שיזכו בהגרלה מענק בסך 50 אלף שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
ההגרלה תתקיים בהמשך להחלטת ממשלה 737, עבור רכישת דירות יד שנייה בבנייה רוויה בכל רחבי הארץ, שמחירן בין 300-600 אלף שקל בלבד. יש לציין כי למרות שבהחלטת הממשלה צוין כי ניתן לרכוש את הדירות "בכל הארץ", רף המחיר שלהן מצביע על כך שרובן ככולן מצויות ביישובי הפריפריה בלבד. על התוכנית נמתחה ביקורת חריפה שטענה כי הדירות הללו מיועדות בעיקר למגזר החרדי או לכל הפחות למשקיעים.
1 צפייה בגלריה
דירות יד שנייה. אילוסטרציה
דירות יד שנייה. אילוסטרציה
דירות יד שנייה. אילוסטרציה
(צילום: אבי מועלם)
כזכור, בחודש יוני קבינט הדיור אישר את תוכנית המענקים לרכישת דירות יד שנייה במסגרת של הגרלות. גורמים המעורים בתוכנית הסבירו כי נעשתה עבודת מטה בנושא ונמצאו דירות בטווח המחירים הזה, כאשר מטרת התוכנית בעיקר "להעיר את שוק הנדל"ן" שסובל מקיפאון בהיקף העסקאות. ואולם, מדובר בפיילוט שכן אם לא יהיו מימושים של הזכאות, ייתכן שטווח המחירים יעלה. בסביבת המחירים כיום בישראל, מדובר בדירות ספורות בטווח המחיר הזה.
תוכנית נוספת שאושרה באותו דיון של הקבינט מבקשת להגדיל את המענקים שניתנים לזוכי תוכנית דירה בהנחה בפריפריה מ-40 אלף שקל ל-50 אלף שקל, וכן להגדיל את סבסוד עלויות פיתוח התשתיות של הקבלנים שיבנו את הפרויקטים של תוכנית דירה בהנחה בעוד 30 אלף שקל מ-50 אלף שקל ל-80 אלף שקל. זאת, על רקע כישלונות המכרזים של רמ"י לאחרונה ביישובי הפריפריה, ומתוך מטרה להשלים מכרזים בהצלחה כדי להגדיל את התחלות הבנייה.
שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "המטרה שלי היא לאפשר דיור בר השגה לכל הזוגות הצעירים ומשפחות מחוסרות דיור. 1,000 המשפחות שיזכו השנה ו-1,000 שיזכו בשנה הבאה, יקבלו מענק בגובה 50,000 שקלים לרכישת דירה ולזכות בקורת גג שבה יוכלו לבנות את עתיד משפחתם". מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "התכנית לקבלת מענק ברכישת דירה מיד שנייה, הינה חלק מסל הכלים מגוון שמציע המשרד לזכאים".