בשיתוף בנק הפועלים

עבודה

תהילה: "אני בוגרת תואר ראשון במשפטים בקריה האקדמית אונו ונמצאת כעת לקראת תום התמחות במשרד עורכי דין. אני מתמחה במשרד שעוסק בתחום הנזיקין כלומר נושאים של תאונות דרכים, תאונת עבודה ורשלנות רפואית, ואני מאוד אוהבת את המקום שבו אני נמצאת ולומדת המון. המשרד שבו אני מתמחה משקיע המון במתמחים ועם כל הקושי הידוע בהתמחות זאת תקופה שעוברת עליי בטוב. התחברתי מאוד לתחום הנזיקין, אבל אני עוד לא יודעת אם אמשיך בתחום הזה גם בעתיד".
אלעזר: "אני עצמאי בעל עסק באריאל (זכיין של רשת קליית איבגי), וכמו כן בעל תואר ראשון במינהל עסקים עם התמחות בנדל"ן ותשתיות ושמאות מקרקעין. עשיתי את התואר האקדמי כי זה משהו שאני מכוון אליו בעתיד, אבל נכון לעכשיו מתאים לי יותר להיות עצמאי ונכנסתי לזכיינות עם הון שחסכתי לפני כן. אני צומח בעסק ואפילו שרדתי את הקורונה, דבר שיכול להעיד עליי ועל המוטיבציה שלי, והמטרה היא להתפתח הלאה בעולם העסקים, ובעיקר בעולם קמעונאות המזון. אני חושב שיש לי את יכולות הסחר שמתאימות לענף הזה ובטוח שאשגשג בו".

שכירות

"בשנים האחרונות אנחנו גרים בשכירות בדירת 3 חדרים בגבעתיים בבניין שמיועד לפינוי־בינוי. מדובר על דירה די גדולה בשטח של 80 מ"ר ואנו משלמים עליה מחיר נמוך יחסית של 4,000 שקל בלבד בחודש. המחיר הזה נובע מהתנאי שהגיע עם השכרת הדירה שכאשר יגיע יום התחלת פרויקט הפינוי־בינוי נצטרך לפנות את הדירה בתוך חודשיים בלבד. המצב הזה יוצר עבורנו מצב של חוסר ודאות, אבל אנחנו מעדיפים להיות במצב הזה מאשר לשלם סכומים גבוהים על שכירות בעיר".
2 צפייה בגלריה
משפחת אייזנברג
משפחת אייזנברג
משפחת אייזנברג
(צילום: יונתן בלום)

דירה

"התחתנו לפני כמעט שנתיים בספטמבר 2020, בשיא מגפת הקורונה. בגלל ההגבלות הבריאותיות החתונה הייתה קטנה, אבל לצד זאת ההוצאה הייתה גדולה יחסית כי ההכנסות מהאורחים התחלקו על כמות קטנה יותר של אנשים. אנחנו זוג צעיר ושואפים להרחיב את המשפחה, ובשביל זה צריכים דירה גדולה יותר בדגש על אזור מרכז הארץ. דירה בבעלותנו נחשבת לחלום של ממש עבורנו כי אין לנו מספיק הון עצמי לרכישת דירה, כך שהאופציה היחידה עבורנו היא קנייה במסלולים של "מחיר למשתכן" ו"דירה בהנחה".
עד היום נרשמנו לארבע הגרלות של מחיר למשתכן אבל לא זכינו לצערנו, ואנחנו ממשיכים לנסות את מזלנו. בתקופה האחרונה עם עליית הריביות, המשכנתאות ומדד תשומות הבנייה חלום הדירה שהיה כבר רחוק לפני כן – הולך ומתרחק עוד יותר. אנחנו בטוחים שזוגות רבים אחרים מרגישים כמונו. אנחנו מאוד מקווים שנוכל באמצעות הפרויקט הזה לקבל כלים להתנהלות כלכלית במטרה להצליח להבין אם חלום הדירה הוא ריאלי או לא בשלב זה בחיינו".

יוקר מחייה

תהילה: "יוקר המחיה בישראל הוא גבוה במיוחד ואם מוסיפים לזה את דמי השכירות החודשיים התוצאה היא שאנחנו לא מצליחים לחסוך כמו שהיינו רוצים. בסופו של יום אנחנו צעירים ועובדים קשה למחייתנו וצריכים מדי פעם להתאוורר ולבלות קצת, כך שאנחנו מצליחים להגיע לרמת חשבון מאוזנת ולא יותר מזה. יש לנו אמנם חסכונות קטנים מהעבר, אבל בשגרה הנוכחית שלנו היום כזוג אנחנו לא מצליחים לחסוך. אני נמצאת כרגע בהתמחות וזאת תקופה של רמת השתכרות לא גבוהה, כך שזה גם מקשה על החיסכון. ההצטרפות לפרויקט היא מבחינתנו אתגר, כיוון שלעתים אנו קונים מה שבא לנו, וזה מתבטא בחשבון הבנק, וכאן נקבל כלים להתנהלות פיננסית יותר נכונה".

משפחת אייזנברג – עשר שנים מהיום

אלעזר: "אני שואף להגיע לעצמאות כלכלית במטרה לאפשר לעצמי להתפתח לכיוונים העסקיים שמעניינים אותי. כל זה תוך הרחבת התא המשפחתי והשגת איזון בין העסק לחיים האישיים".
תהילה: "אני מקווה שנהיה באותו הזמן עם דירה בבעלותנו. מבחינה מקצועית אני שואפת להיות עמוק במקצוע עריכת הדין עם משרה מכובדת בעלת אפשרויות להתקדם. השאיפה היא גם להצליח מקצועית וגם ליהנות מהחיים עם הבעל והילדים".
2 צפייה בגלריה
הגרף של משפחת אייזנברג
הגרף של משפחת אייזנברג
הגרף של משפחת אייזנברג

בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 07:50, 08.07.22