איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים הודיע היום (א') כי בימים הקרובים ייערכו עיצומים והפגנות ברחבי הארץ, כיוון שלדבריהם משרד האוצר הפר את התחייבויותיו לפעימה שנייה ברפורמת שכר העו"סים בעלות של 200 מיליון שקל בשנה. באיגוד מזהירים שיגיעו אף להשבתה מלאה של השירותים החברתיים עד למימוש מלא של ההסכמים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
ביולי 2020, נחתמה רפורמת "הישג" להעלאת שכר העובדות הסוציאליות. מטרת הרפורמה הייתה לשפר את שכר העובדים בעלות של כ-200 מיליון שקל בשנה ולראשונה ולהגדיר להם אופק קידום שכרי על בסיס התפתחות בניסיון המקצועי ובהכשרה מקצועית מתמדת. בעקבות מגפת הקורונה הוסכם לבצע את הרפורמה בשתי פעימות, 200 מיליון שקלים החל מיולי 2021 והעלאה נוספת של 200 מיליון שקל עם פתיחת הסכמי השכר במשק. היום עודכנו העובדות הסוציאליות כי אין בכוונת משרד האוצר לממש את מחוייבותו לפעימה השנייה.
1 צפייה בגלריה
הפגנת עובדים סוציאליים בתל אביב
הפגנת עובדים סוציאליים בתל אביב
הפגנת עובדים סוציאליים בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
בימים הקרובים יערכו עיצומים והפגנות ברחבי הארץ, שיגיעו אף להשבתה מלאה של השירותים החברתיים עד למימוש מלא של ההסכמים. "משרד האוצר וממשלת ישראל כולה הפרה ומחקה את תוספת השכר שנחתמה וסוכמה עימנו", אמרה יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים עו"ס ענבל חרמוני. "ציבור העו"סיות לא יעבור על כך לסדר היום ובימים הקרובים נשבש את כלל השירותים החברתיים ברחבי הארץ עד להשבתה מלאה והפגנות ברחבי הארץ".
תגובת משרד האוצר: "שיבושי העבודה העולים מהודעת ההסתדרות ואיגוד העובדים הסוציאליים מנוגדים להוראות החוק ולהסכמים הקיבוציים שנחתמו באוגוסט 2020 ובמאי 2022. בהתאם להוראות ההסכם שנחתם באוגוסט 2020, בימים אלה מתנהל שיח על גובה הפעימה הנוספת שתופנה להסכמות נוספות עם איגוד העובדים הסוציאליים. טענות ההסתדרות בנוגע לגובה הפעימה כלל לא ברורות, אינן מתכתבות עם האמור בהסכמים הקיבוציים ועם המו"מ על הסכם מסגרת במתקיים בימים אלו".