מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, התייחס היום (ה') בוועידת נדל"ן של התאחדות הקבלנים באילת, ליוקר המחיה שזינק בישראל לשיאים חדשים והוביל להעלאות הריבית שהכבידו גם הן על האזרחים, וסיפק אמירה תמוהה: "תסתכלו על הריבית בעולם. באיטליה זה 12% אבל פה כותבים 'וואו העלו את הריבית בעוד רבע אחוז'". האמירה תמוהה כמובן מכיוון שאיטליה שייכת לגוש האירו, שבו הבנק המרכזי האירופי העלה את הריבית היום ל-4%. שלי הסביר לאחר מכן שהתכוון לגוש האירו אך כאמור, גם שם אין ריבית של 12%. צפו בדבריו של שלי בפתח הכתבה.
שלי טען כי אינו מעוניין לדבר על הרפורמה המשפטית והסביר זאת בכך ש"אני מנכ"ל המשרד אבל אני לא ראש הממשלה, ואני לא יכול להתבטא בנושא הרפורמה, יש לזה השלכות. פעם אחרונה שדיברתי על זה הבורסה קפצה והדולר נפל".
שלי התכוון להתבטאות שלו ביום רביעי בשבוע שעבר בכאן רשת ב', כשאמר בריאיון כי "צריך להפסיק לדבר על הרפורמה, ולהגיד מה קורה עם קו צינור הנפט אשקלון, מה קורה עם נמל אילת. הרפורמה תיעלם גם ככה רק מהדיבורים. מספיק עם הקשקוש הזה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
בנימין ביבי נתניהו ויוסי שלי
בנימין ביבי נתניהו ויוסי שלי
בנימין נתניהו ויוסי שלי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בעקבות הדברים, ראש הממשלה ושר המשפטים דרשו משלי הבהרות בעניין, ובאותו היום הבורסה בתל אביב אכן זינקה אחרי ההתבטאות הדי ברורה של המנכ"ל בנוגע לכך שהרפורמה נגנזה, כשהמדדים המובילים ת"א 35 ות"א 120 עלו בקרוב ל-2%, בזינוק חריג לאותו שבוע, והשקל אכן התחזק.
אתמול חלו תנודות חריגות בשערו של השקל ברקע סערת הוועדה לבחירת שופטים, כשבערב המטבע המקומי מחק ירידה של יותר מ-2 אחוז ביום אחד בזמן קצר בעקבות בחירתה של נציגת האופוזיציה, קארין אלהרר.
עוד טען שלי בוועידה היום כי "ראינו מנהיגים שמתבטאים בצורה חסרת אחריות וזה השפיע על הכלכלה. אבל בליץ חקיקתי? איזה בליץ? אנחנו לא רואים שום בליץ. הבעיה היא מה משדרים לאזרחים, וחשוב לא לשדר פאניקה. יש 10 משפחות שמחזיקות את כל הצריכה הפרטית שלנו - אף אחד לא מדבר על זה. מצד אחד מצקצקים שכלום לא עובד ומצד שני חולבים את האנשים".