התעשייה האווירית שחוגגת השנה 70, בראשות היו"ר עמיר פרץ והמנכ"ל בועז לוי, מציגה בדוחותיה הכספיים למחצית הראשונה של 2023 את החציון הרווחי ביותר בתולדות החברה.
היקף המכירות עומד על כ-2.54 מיליארד דולר וצבר ההזמנות מסתכם בכ-16.4 מיליארד דולר. כזכור בחודש שעבר העלתה חברת דירוג האשראי מעלות P&S את הדירוג המקומי של התעשייה האווירית לראשונה לדירוג המקסימלי של ilAAA ולדירוג הבינלאומי של +BBB.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)
החברה רשמה גידול של כ-28% ברווח נקי בחציון הראשון של שנת 2023, שהסתכם ב-165 מיליון דולר, בהשוואה לכ-129 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי בחציון הראשון של שנת 2023 הסתכם בכ-205 מיליון דולר (כ-8% מהמכירות), בהשוואה לרווח תפעולי בסך 204 בחציון מקביל (9% מהמכירות). מהדוחות עולה כי עיקר הגידול במכירות בחציון ראשון היה בחטיבת מערכות טילים וחלל ובחטיבת כלי טיס צבאיים.
כזכור, בחודש מאי השנה אישר הדירקטוריון חלוקת דיבידנד בסכום של 104 מיליון דולר בגין רווחי שנת 2022 שכפופה עדיין לאישור רשות החברות והאסיפה הכללית.
היו"ר עמיר פרץ: "התעשייה האווירית מציגה שוב נתונים המשקפים מצוינות ביטחונית וטכנולוגית. עוד ועוד מדינות מכירות ביכולותינו, והעולם מביע בנו אמון, שמתבטא בהעלאת הדירוג שמעיד על יציבותה הפיננסית של החברה".