הכנסות ענקית הסטרימינג נטפליקס לרבעון השני של שנת 2023 פספסו את תחזיות האנליסטים, וכתוצאה מכך מניית החברה צנחה ב-9% בשעות שלאחר המסחר. התוצאות המאכזבות השכיחו תוספת של 5.9 מיליון לקוחות חדשים מאפריל עד יוני, כשהצפי היה ל-1.9 מיליון בלבד, ואת העובדה שהרווחים שלה היו קצת מעל התחזיות.
הכנסות נטפליקס עמדו על 8.2 מיליארד דולר ברבעון השני, עלייה של 2.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל כאמור פחות מתחזית האנליסטים, שעמדה על 8.3 מיליארד דולר. החברה מעריכה כי ברבעון השלישי הכנסותיה יגיעו ל-8.5 מיליארד דולר, בעוד המומחים בוול סטריט מדברים על 8.7 מיליארד דולר. המניה, שכאמור ירדה עם פרסום הדוחות, נסחרה סביב 435 דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: באדיבות נטפליקס)
כזכור, אחרי תקופה לא פשוטה, נטפליקס חיפשה דרכים חדשות להרוויח כסף והשיקה מינוי במחיר זול יותר, שיהיו כלולות בו פרסומות, ולאחרונה אף הגבילה בצורה משמעותית את האפשרות לשתף סיסמאות בין כמה בתי אב.
בזמן שמספר המינויים שלה גדל, החברה דיווחה כי ההכנסה הממוצעת מכל מינוי ירדו ב-3% לעומת השנה הקודמת. הסיבה לכך היא שהרבה מהמינויים החדשים הגיעו ממדינות בהן החברה גובה מחיר נמוך יותר על השירות שלה. עוד מסרה ענקית הסטרימינג כי כמות המינויים מבוססי פרסומות הוא אחוז קטן מכלל המינויים שלה, וכי ההכנסות מפרסום בשלב זה אינן מהותיות.
בדומה למתחרותיה, גם נטפליקס מתמודדת עם שביתות של עשרות אלפי שחקנים וכותבים הוליוודיים בשבועות האחרונים, והן אילצו אותה לעצור הפקות של סרטים וסדרות, ואולי אף לבטל אותן. יחד עם זאת, אנליסטים טוענים כי היתרון הגדול של נטפליקס על פני מתחרותיה הוא שההפקות שלה הן בינלאומיות ולא מסתמכות רק על הוליווד.