נטפליקס הודיעה הערב (חמישי) באופן רשמי על השקת המסלול החדש שלה עם פרסומות ב-3 בנובמבר. המסלול, שיעלה 7 דולר לחודש, לא יהיה זמין בשלב זה ללקוחות בישראל. מדובר בעלות זולה ב-3 דולרים מהמסלול הבסיסי של נטפליקס ללא פרסומות.
המסלול יהיה זמין בשלב הראשון ב-12 מדינות: ארצות הברית, בריטניה, ברזיל, צרפת, גרמניה, יפן, דרום קוריאה, ספרד, איטליה, מקסיקו, קנדה ואוסטרליה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: באדיבות נטפליקס)
חברת הסטרימינג מכנה את המסלול “Basic with ads”, והוא יכלול בממוצע ארבע עד חמש דקות פרסומות לשעה, ובנוסף לא יאפשר לצרכנים אפשרות להוריד למכשירים שלהם את הסרטים או סדרות הטלוויזיה, בניגוד למסלולים אחרים של נטפליקס. כמו כן, מספר מוגבל של סרטים וסדרות לא יתאפשרו לצפייה למי שייבחר במסלול המוזל בעקבות הגבלות רישוי. בחברה טענו כי הם "פועלים כדי להסיר את המחסומים הללו".
עוד נמסר מטעם נטפליקס כי הפרסומות יהיו במקטע של 15 עד 30 שניות לפני או במהלך הצפייה בתכנים. למפרסמים עצמם תהיה את היכולת למנוע את הופעת הפרסומות שלהם בתכנים שלדעתם לא מתאימים להם. חברת מדידת הרייטינג נילסן תסייע לחברות המפרסמות לדעת היכן ומתי עדיף להן לפרסם.

מדוע נטפליקס שינתה אג'נדה?

מדובר בשינוי של 180 מעלות בגישה של נטפליקס, שבמשך שנים סירבה לשלב פרסומות בשירות. "אין שם כסף קל", אמר בשנת 2020 המנכ"ל ריד הייסטינגס והשווה את החברה לשלוש השחקניות החזקות בתחום הפרסום המקוון - גוגל, פייסבוק ואמזון: "יש לנו מודל עסקי פשוט הרבה יותר, שמתמקד בסטרימינג ובהנאה של הלקוחות. אנחנו חושבים שעם המודל הזה נגיע להכנסות גדולות יותר, לרווחים גדולים יותר ולנתח שוק גדול יותר, בגלל שלא ניחשף למשהו שאנחנו נמצאים בעמדת נחיתות לגביו, כמו פרסום ברשת, בהשוואה לשלוש החברות האלה".
אז מה השתנה מאז? במילה אחת: התחרות. אומנם נטפליקס היא השחקנית החזקה ביותר בשוק הסטרימינג, עם 221 מיליון משתמשים, אך במחצית הראשונה של 2022 נטשו אותה יותר ממיליון מינויים, בין היתר בגלל התחרות העזה בשוק הסטרימינג, בעיקר מול דיסני+, שנושפת בעורפה עם 137 מיליון משתמשים. בנטפליקס מקווים שמינוי מוזל מבוסס-פרסומות ימשוך משתמשים חדשים לפלטפורמה, ימנע ממשתמשים קיימים לנטוש לטובת המתחרים ובמקביל יגדיל את ההכנסות.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס
(צילום: רויטרס)
באפריל האחרון הפור נפל. עם פרסום הדו"חות הרבעוניים המאכזבים של החברה, הודיע המנכ"ל הייסטינגס לראשונה על הכוונה לשלב פרסומות בשירות, כשבפיו מנגינה אחרת לגמרי מזו שהשמיע רק לפני שנתיים וחצי. "מי שעוקבים אחרי נטפליקס יודעים שאני מתנגד למורכבות של הפרסום ומעריץ גדול של הפשטות של מינוי לשירות", אמר הייסטינגס, "אבל עד כמה שאני מעריץ של זה, אני מעריץ גדול יותר של בחירה צרכנית. זה מאוד הגיוני לאפשר ללקוחות שסובלניים לפרסומות ומעוניינים במחיר נמוך יותר לקבל את מה שהם רוצים".
ביום שלישי תכריז נטפליקס על תוצאות הרבעון השלישי של 2022, ובמקביל היא מתכננת לחשוף את התחזיות לגבי כמות המינויים שלה עבור השירות החדש. דרך אגב, השירות שכולל פרסומות נתמך על ידי מיקרוסופט, איתה נטפליקס משתפת פעולה. בשיחה עם התקשורת נמסר מטעם החברה כי עם השקת המסלול יהיו לה מאות מפרסמים, והיא כמעט מכרה את כל זמן הפרסום שיש לה.
נכון לעכשיו מחיר החבילה החדשה (6.99 דולר) זול בדולר אחד מהשירות הזהה שמתכוונים דיסני+ ו-Hulu להשיק בדצמבר, ובשלושה דולרים זול יותר מהשירות של HBO Max.