המסלול המוזל החדש של נטפליקס, שכולל פרסומות, והושק לפני חצי שנה, משך אליו חמישה מיליון משתמשים. המסלול, שעולה שבעה דולרים לחודש, פחות ממחצית מהמסלול הפופולרי ביותר של ענקית הסטרימינג, נועד לגרום לצמיחה בחברה, שהתקשתה בתקופה האחרונה להשיג משתמשים חדשים, בעיקר כאלה מארצות הברית.
חשוב לציין כי המשתמשים אינם בהכרח מינויים, חלקם כאלה שחולקים מינוי עם אחרים. ועדיין, המספרים הללו מפיגים את החששות שהיו בנוגע למסלול החדש. נטפליקס הודיעה כי בסוף הרבעון הראשון של 2023 היו לה סה"כ 233 מיליון מינויים משלמים ברחבי העולם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בדוח הרשמי שהוציאה כבר לפני חודש בנוגע לרבעון הראשון, דיווחה החברה כי הכנסותיה צמחו בתקופה הזו ל-8.16 מיליארד דולר, לעומת 7.86 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2022, והרווח למניה עומד על 2.88 דולר. יחד עם זאת, מספר המשתמשים החדשים שהצטרפו לשירות, בניכוי הנוטשים, עמד על 1.75 מיליון, כ-500 אלף משתמשים פחות מהתחזיות.
החברה גם פרסמה את התחזיות שלה לרבעון השני של השנה, בו היא מצפה להכנסות של 8.24 מיליארד דולר, מול צפי אנליסטים של 8.47 מיליארד דולר, ולרווח למניה של 2.84 דולר מול צפי אנליסטים של 3.08 דולר. אחרי פרסום התחזיות המאכזבות מניית החברה ירדה ב-10% ל-323 דולר, אולם מנהליה ערכו שיחה עם המשקיעים, הרגיעו אותם, ומאז היא עלתה משמעותית ונסחרת כיום סביב 340 דולר, כאשר גם הפרסום על מיליוני המשתמשים במסלול המוזל סייעה.
נטפליקס דיווחה תוצאות המסלול החדש המוזל שלה על בכנס מסורתי בניו יורק של רשתות טלוויזיה וחברות סטרימינג בו הן מציגות את התכנים החדשים שלהן לתקשורת ולמפרסמים, וזו הפעם הראשונה בה היא משתתפת בכנס. התכנון המקורי היה לערוך את כל האירוע פרונטלי באחד האולמות בעיר, אבל בסוף האירוע נערך בצורה וירטואלית בעקבות מחאות התסריטאים ששובתים, שאיימו לחבל בו.
השובתים כן הצליחו לגרום לכאוס במהלך הכנס, שנערך מספר ימים, כאשר בפרזנטציה של וולט דיסני חלקם צעדו אל תוך מרכז ג'ביטס במנהטן עם תופים וצעקו "אין חוזים, אין שלום". שחקנים, שבדרך כלל משתתפים באירועים מסוג כזה מטעם רשתות הטלוויזיה והסטרימינג, סירבו ברובם לעשות זאת כאות סולידריות עם התסריטאים. בעקבות כך, מנהלי הרשתות והחברות נאלצו בעצמם לקרוא את הטקסטים מהטלפרומפטרים.