עובדי MAX ממשיכים בשביתה בה פתחו בשבוע שעבר בעקבות אי הסכמות על המענק שיקבלו העובדים כחלק מעסקת המכירה של החברה לכלל. כלל המוקדים (שירות לקוחות, הלוואות, אישורים וחסימות ובתי עסק) מושבתים לחלוטין, ולא יינתן מענה ללקוחות. בנוסף, כל המחלקות והאגפים שובתים אף הם ולא מתקיימת עבודה בחברה, גם לא מרחוק.
כזכור, ביום חמישי הודיעה ועד העובדים על שביתה כללית. הוועד טוען כי המענק לעובדים בעקבות המכירה הצפויה של החברה על ידי הבעלים הנוכחיים, קרן ההשקעות ורבורג פינקוס, לכלל ביטוח, אמור להיות זהה או גבוה יותר מהמענק שניתן לעובדים בעת המכירה הקודמת של MAX, שהיה בהיקף כולל של 40 מיליון שקל. הנהלת החברה, בהובלת המנכ"ל רון פאינרו, טוענת מנגד כי היא פועלת מול הבעלים הנוכחיים כדי שיינתן מענק מכירה לעובדים - אולם בינתיים העסקה טרם הושלמה ובכל מקרה על פי החישובים המענק צפוי להיות נמוך יותר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
אסיפת עובדי MAX מוקדם יותר השבוע
אסיפת עובדי MAX מוקדם יותר השבוע
אסיפת עובדי MAX בשבוע שעבר
(צילום: יח"צ)
ב-2019 נמכרה MAX (בשמה הקודם לאומי קארד) מלאומי לבעלת השליטה הנוכחית, קרן ההשקעות ורבורג פינקוס, לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל - אז כאמור קיבלו העובדים מענק בסכום כולל של 40 מיליון שקל. באפריל 2022 סיכמה כלל ביטוח על רכישת חברת כרטיסי האשראי מורבורג פינקוס לפי שווי של 2.47 מיליארד שקל, וכעת העסקה ממתינה לאישור הפיקוח על הבנקים והממונה על התחרות.
ההנהלה משערת כי הרווח שתרשום ורבורג פינקוס מהמכירה מסתכם ב-200 מיליון שקל, לעומת רווח של 2 מיליארד שקל שרשם לאומי במכירה הקודמת - ומסיבה זו, לדבריה, המענק של העובדים ככל הנראה יהיה קטן יותר מהמענק במכירה הקודמת. מנגד, טוען הוועד, במייל שהוציא לעובדים, כי גם בספריו של בנק לאומי נרשם רווח של 230 מיליון שקל לאחר המכירה הקודמת, כך שאין הבדל מהותי בין העסקאות לעניין זה.
יו״ר הוועד רעות פבלוביץ׳: "כל מי שחושב שנתקפל, נהסס או נחזור מהדרישה שלנו למענק מכירה ראוי והוגן, טועה בגדול. הודות לסולידריות יוצאת הדופן בין כלל עובדי החברה, הכוח הארגוני שלנו לא מוטל בספק ונמשיך להיאבק עד שהנהלת החברה וקרן ההשקעות ורבורג פינקוס יפנימו כי העובדים הם הפתרון ולא הבעיה".
תגובת ההנהלה: "אנו מתנצלים על העיכובים בקבלת שירות ומקווים לחזור בהקדם לפעילות מלאה. צר לנו שוועד העובדים בוחר לשבש את פעילות החברה ואת השירות ללקוחותינו, אין מקום לפגיעה בציבור הלקוחות בגלל מענקים או בונוסים. הנהלת החברה פועלת לטובת מתן מענק מכירה, ככל שתושלם העסקה".