בשיתוף בנק הפועלים
כתבת ווידיאו: עומר חמאוי, בימוי: אדם רובסון, עריכה: גיא פוקס, צילום: אסף מגל וניצן דרור

משפחת ריטוב

-ירושלים-
יהודה (52), עינבר (42) והילדים בת שבע (6) ומיכאל יעקב (4)
* ליהודה שני ילדים גדולים מנישואין קודמים שמתגוררים עם האם

החזרה בתשובה

יהודה: "גדלתי כילד שמנת חילוני משכונת רחביה בירושלים. עבדתי בארה"ב כברוקר תקופה ארוכה עם משכורות נאות. כסף לא היה חסר לי אבל הרגשתי שהלב שלי אטום. במזרח גיליתי את הבודהיזם, תירגלתי מדיטציות ולמדתי דיקור סיני. כחלק מהחיפוש הרוחני האישי שלי התחלתי תהליך של חזרה בתשובה".
עינבר: "גדלתי בבית הרצלייני חילוני לחלוטין. הייתי קצינה בצה"ל וחלום חיי היה להיות ביונסה הישראלית. גרתי בארה"ב קרוב לעשור ועסקתי במוזיקת עולם, חיבור בין מוזיקה אלקטרונית לשורשים התימניים שלי. עם הזמן הרגשתי ריקנות שהולכת וגואה בי, התחלתי לחזור בתשובה וכך הכרתי את יהודה בעלי. אנחנו נשואים באושר קרוב לשמונה שנים".

העסק המשפחתי

יהודה: "אנחנו מנהלים עסק משותף בתל־אביב בשם "לב לדעת - יהודה ריטוב" להעברת סדנאות לריפוי רגשי על פי חוכמת הקבלה. את השיטה פיתחתי בעצמי במשך 20 שנה והעיקרון העומד מאחוריה הוא ההבנה שלכולנו בפנים יש ילד פנימי קטן שנפגע בילדות ועד שלא נרפא אותו ונקשיב לו, קשה, עד בלתי אפשרי לחיות באמת בשלווה ובאהבה. אנחנו עושים את הסדנאות שלנו מעל עשר שנים ועברו בהן אלפי אנשים. אנחנו רואים זוגות לפני גירושין שחוזרים למצב הרגשי שבו הם היו לפני ירח הדבש, רווקים ורווקות בגילאי 30 פלוס שהתחתנו אחרי שנים של בדידות או אנשים שנטלו תרופות פסיכיאטריות ועזבו אותן".
עינבר: "זה אחד המקומות שאתה רואה בהם את כל שכבות האוכלוסייה. השיטה נובעת מהקבלה אבל אין בה אלמנטים דתיים כך שהיא פונה לכלל הציבור".

האתגרים בשיווק

"אנחנו מעולים במה שאנחנו עושים אבל מצד שני לא יודעים לנהל עסק ולהתנהל כלכלית, מרמה של עובדים, שיווק ומכירות. פשוט אין לנו מושג. אומרים לנו שהמוצר שלנו מדהים אבל אנחנו לא יודעים לנהל אותו מבחינה פיננסית וזו הסיבה העיקרית שהגענו לפרויקט. אנחנו זקוקים לכלים שיעזרו לנו להתנהל נכון ולעשות סדר בהפרדה בין החשבון העסקי למשפחתי".
1 צפייה בגלריה
יהודה ועינבר בזמן משפחה
יהודה ועינבר בזמן משפחה
יהודה ועינבר בזמן משפחה
(צילום: אסף מגל)

גידול הילדים

"האיזון בין המשפחה לניהול הסדנאות מהווה אתגר גדול מאוד עבורנו. יש יום אחד בשבוע שבו מתקיימת הסדנאות פיזית, וביום הזה אנחנו נאלצים להשאיר את הילדים עם בייביסיטר מהצהריים ועד הלילה. מעבר לכך בשאר הימים אנו משתדלים לסיים את העבודה עד סביבות השעה ארבע כך שאנו פנויים יותר לילדים".

חלום משותף

"לעזור לאלפי אנשים בארץ וגם בחו"ל, יהודים ולא יהודים. שנינו דוברי אנגלית שוטפת ובעלי דרכון אמריקאי כך שזאת אופציה אמיתית. השאיפה שלנו להגיע למצב שבו אנחנו שוכרים מנהל שידאג לאופרציה העסקית־פיננסית, כך שנוכל לפנות זמן ומשאבים לפיתוח והרחבת העסק - לעזור לכמה שיותר אנשים".

קצת מספרים

הכנסות חודשיות נטו: 16,000
מצב עו"ש: מאוזן
הוצאות:
שכר דירה 7,000
מזונות 3,500
אוכל 2,000
רכב 1,200
ילדים 600
חשבונות 500
ביגוד 200
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 02:01, 05.07.22