בצל גל שריפות הענק ביוון, ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס, הודיע היום (ד') כי מדינתו תציע חופשה בחינם באורך שבוע ברודוס בשנת 2024, עבור תיירים שנאלצו לעזוב את האי בשל השריפות ולקצר את חופשתם. יחד עם זאת, טרם ברור מי בדיוק יהיה זכאי לחופשה וכיצד תחולק ההטבה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
ברקע: תיירות היא המניע המרכזי של כלכלת יוון, אשר הצליחה לצאת ממשבר החוב הגדול שלה רק בשנת 2018. רודוס הוא האי התשיעי הכי גדול במזרח הים התיכון והוא יעד פופולרי מאוד לחופשות של תיירים.
1 צפייה בגלריה
שריפות ביוון
שריפות ביוון
שריפות ביוון
(צילום: Angelos Tzortzinis / AFP)
השריפות פרצו לראשונה במרכז רודוס ב-18 ביולי והתפרשו במהירות למזרח ולדרום האי, בו נמצאים בתי מלון ונופש רבים, עקב רוחות חזקות. לטענת יוון, השריפות הגדולות הובילו אותה לבצע את הפינוי הגדול ביותר בתולדותיה, אשר כלל למעלה מ-20 אלף איש - מקומיים ותיירים.
ראש הממשלה מיצוטאקיס טען בריאיון לטלוויזיה הבריטית כי השריפות השפיעו רק על כ-15% משטח רודוס וכעת הכל "חזר להיות כרגיל", אולם הרשויות "מבינות שהמצב גרם לאי-נוחות מסוימת בקרב המבקרים".
בשל כך, הוסיף כי "עבור כל מי שנאלץ לקצר את חופשתו בשל השריפות, ממשלת יוון בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות תציע שבוע של חופשה בחינם ברודוס באביב ובסתיו הבאים, כדי לוודא שאותם אנשים יחזרו לאי וייהנו מהיופי הטבעי שלו". כלומר, ההצעה ככל הנראה אינה כוללת את עונת השיא - הקיץ.
לדברי ראש הממשלה, שריפות באזור הן לא דבר חריג, אולם העוצמות שלהן גדלו בצל שינויי האקלים. לפי הערכה ראשונית של הרשויות, לא פחות מ-45 בניינים באי נפגעו מהשריפות, בהן נהרגו לפחות חמישה בני אדם ונשרף שטח של כ-500 ק"מ רבוע.