שיעור האינפלציה השנתי בארה"ב ירד ל-4.9% בחודש אפריל, לאחר שהצפי היה שיישאר על שיעור שנתי של 5%, כפי שהיה בחודש שעבר. בחישוב חודשי טיפסה האינפלציה ב-0.4%, לעומת צפי לעלייה של 0.5%. בישראל, לשם השוואה, האינפלציה עמדה בחודש האחרון על 5% - מעט גבוה כעת מבארה"ב. מדד הליבה, ללא מוצרי מזון ואנרגיה, עלה בהתאם לתחזיות - 0.4% - ועומד כעת על 5.5% בחישוב שנתי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
ברקע, הבנק המרכזי האמריקני (הפדרל ריזרב או ה"פד") הכריז בשבוע שעבר על העלאת ריבית נוספת ועשירית ברציפות בשיעור של 0.25% - בהתאם להערכות האחרונות בשווקים. בכך, הריבית בארה"ב עלתה לטווח של 5%-5.25% - הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2007.
1 צפייה בגלריה
מרקט בניו יורק
מרקט בניו יורק
מרקט בניו יורק
(צילום: shutterstock)
ההחלטה על העלאת הריבית ב-0.25% התקבלה פה אחד, אם כי בשונה מהעלאות הריבית הקודמות, בהצהרה שפורסמה הפעם עם ההחלטה לא נכתב כי צפויות העלאות ריבית נוספות - לאחר שבכל ההעלאות הקודמות נכתבה תחזית שכזאת.
במרץ לדוגמה, נכתב כי "הוועדה צופה שהעלאת ריבית נוספת תהיה ראויה", ולעומת זאת בהצהרה הנוכחית נכתב: "הוועדה תיקח בחשבון את ההידוק המצטבר של המדיניות המוניטרית, את ההשפעה ההשפעה של הריבית על הפעילות הכלכלית והאינפלציה וכן את ההתפתחויות הפיננסיות".
במסיבת העיתונאים שכינס יו"ר הפד, ג'רום פאוול, לאחר החלטת הריבית, הבהיר פאוול כי "לא החלטנו היום על עצירת העלאות הריבית, נבחן את הנתונים לפני כל החלטה".