אינטל, בעלת השליטה בחברה הישראלית מובילאיי, מוכרת 35 מיליון מניות של החברה בשווי של כ-1.5 מיליארד דולר. אחרי השלמת קניית המניות, אינטל צפויה להחזיק כ-89% ממניות מובילאיי. בעקבות ההודעה של ענקית הטכנולוגיה אתמול (שני), מניית מובילאיי ירדה ביותר מ-4% ונסחרה תמורת 40.5 דולר.
מכירת המניות מגיעה בזמן שמובילאיי מתמודדת עם תחרות משמעותית בשוק הנהיגה האוטונומית מצד יצרניות השבבים Nvidia ו-Qualcomm, שמנסות לחדור לתחום.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
הנפקת מובילאיי בבורסת נאסד"ק בניו יורק
הנפקת מובילאיי בבורסת נאסד"ק בניו יורק
הנפקת מובילאיי בבורסת נאסד"ק בניו יורק
(AFP)
יש לציין כי מניית מובילאיי הכפילה את עצמה מאז שהונפקה באוקטובר האחרון בבורסה בניו יורק לפי 21 דולר למניה, ששיקף אז שווי של כ-16.7 מיליון דולר. בנוסף לאינטל, גם גופים מוסדיים כמו הבנק הנורבגי מחזיקים במניות בחברה. למייסד והמנכ"ל שלה, אמנון שעשוע, יש מניות בשווי של כ-31 מיליון דולר.
כאמור, לפני שש שנים ענקית הטכנולוגיה אינטל רכשה את מובילאיי תמורת 15.3 מיליארד דולר, עסקה שעד היום נחשבת לגדולה ביותר בתולדות המדינה.

רבעון רע לאינטל ומובילאיי

בסוף אפריל חתכה מובילאיי את התחזית השנתית שלה ועדכנה אותה על צפי הכנסות של כ-2.1 מיליארד דולר, 200 מיליון דולר פחות מהתחזית הקודמת. מדובר בנתון שמשקף צמיחה של 6.5%. בחברה הסבירו את המצב בעקבות "ירידה משמעותית בציפיות למכירות של מערכת סופרוויז'ן (מערכת חדשה של מובילאיי, שמסייעת לנהג בדרך). במובילאיי טוענים כי האטה צפיה בשוק הרכבים החשמליים בסין, לאור המצב הכלכלי הלא פשוט במדינה, הוא האשם בירידה בתחזיות.
2 צפייה בגלריה
בניין אינטל החדש פתח תקוה
בניין אינטל החדש פתח תקוה
(צילום: דוברות אינטל )
את הרבעון הראשון של השנה הנוכחית סיימה מובילאיי עם הכנסות של 458 מיליון דולר, עלייה של 16% לעומת הרבעון המקביל ב-2022, אבל ירידה משמעותית לעומת הרבעון הקודם בו הכניסה 565 מיליון דולר. החברה רשמה רווח תפעולי של 124 מיליון דולר, ירידה של 13% לעומת הרבעון המקביל.
אינטל סבלה מהרבעון הגרוע ביותר שלה אי פעם עם פרסום תוצאותיה מתחילת השנה - 2.8 מיליארד דולר לעומת רווח של 8.1 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. יחד עם זאת, היה מדובר בהפסד פחות גרוע מהתחזיות. בכך, נשבר השפל שנרשם ברבעון הרביעי של 2017, אז הפסידה אינטל 687 מיליון דולר. מדובר ברבעון חמישי ברציפות של ירידה במכירות עבור ענקית השבבים, ורבעון שני ברציפות של הפסדים.