צברה חוב של כ-49 מיליון שקל: בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא היום (ו') צו הקפאת הליכים לבקשת חברת אורה סמארט אייר, וכן מינה לחברה שני נאמנים. השופטת מינתה לתפקיד הנאמנים הזמניים של החברה במשותף, את רו"ח עופר בלומנפלד, סמנכל הכספים של החברה יחד עם עו"ד יואל פרייליך ממשרד גיסין ושות'.
השופטת, נועה גרוסמן, קבעה כי "לאחר שעיינתי באתי לכלל מסקנה, כי יש להעניק לחברה הזדמנות, כמבוקש על ידה. על פני הדברים, נראה כי בנסיבות המיוחדות שבנדון, האפשרות להפעלת החברה למשך פרק זמן קצוב, גם אם תוך יצירת גירעון תפעולי, עדיפה על חלופת הפירוק".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
זאת, לאחר שחברת אורה סמארט אייר הציבורית, אשר עוסקת בפיתוח מכשירים לטיהור אוויר, הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה דחופה למתן צו לפתיחת הליכים ולהפעלת החברה לזמן קצר לשם הבראתה. מהבקשה עולה כי בין נושיה נמצא בנק מזרחי, לו חבה החברה כ-10 מיליון שקל, לצד חוב לעובדים בסך נטען של כ-370 אלף שקל, נושים רגילים להם חבה החברה סך כולל של 38 מיליון שקל ועוד.
1 צפייה בגלריה
אחד ממוצרי החברה
אחד ממוצרי החברה
אחד ממוצרי החברה
(צילום מסך)
אורה סמארט אייר הינה חברת הזנק (סטארטאפ) ציבורית שהוקמה בשנת 2018. ביוני 2021, הונפקה החברה ומאז, נסחרות מניותיה בבורסה לניירות ערך בתל אביב כאשר 51.62% ממניות החברה מוחזקות בידי הציבור והיתר מוחזקות על ידי בעלי עניין בחברה. נכון למועד זה, מעסיקה החברה 12 עובדים בישראל. מנכ"ל החברה הוא אביעד שניידרמן ועל המשקיעים בחברה נמנים בין השאר איש העסקים יונתן קולבר ואיש העסקים יובל ברונשטיין שהיה בעבר מנכ"ל קבוצת עזריאלי.
במסגרת הבקשה שהגישה החברה באמצעות עוה"ד שי גליקמן ויונתן גמרניק, אורה סמארט אייר טענה כי מדובר בחברה מובילה בתחומה שפיתחה טכנולוגיה חדשנית וייחודית של סינון וטיהור אויר בסביבה תוך מבנית, שהוטמעה בסדרת מוצרים פרי פיתוחה של החברה. "מוצרי החברה פועלים לסינון וטיהור האוויר, תוך ניטור תמידי של איכות האויר והתאמת פעולת המוצר בהתאם לנתוני הסביבה. מוצרי החברה מסונכרנים לפלטפורמה טכנולוגית ייחודית, אשר גם היא פרי פיתוחה של החברה, אשר מאפשרים למשתמש הקצה לנהל את פעולת המוצר".
מהבקשה עולה כי מהקמתה של החברה ועד להנפקתה בשנת 2021, הושקעו בחברה, על ידי בעלי מניותיה ומשקיעים אחרים, סכום מצטבר של למעלה כשמונה מיליון דולר.
במסגרת הבקשה עוד טוענת החברה כי הבקשה מוגשת בדחיפות, וזאת לנוכח חדלות הפירעון החריפה שאליה נקלעה החברה, לנוכח איום ממשי שנשקף לקיומה והצורך הדחוף במינוי נאמנים לחברה הנדרשים לצורך איתור משקיע או רוכש בטווח הזמן המיידי והצלת נכסיה ופעילותה של החברה.
החברה מציינת כי מטבע הדברים, דווקא התפרצות נגיף הקורונה הביאה לגידול משמעותי בהכנסות החברה וכך, החברה סגרה את שנת 2021 במחזור הכנסות של כ-11.5 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של כ-3.78 מיליון דולר בלבד בשנת 2020.
החברה מציינת עוד כי בין בגורמים שהובילו אותה לקשיים ניתן למנות את המיתון הגלובלי וסביבת ריבית גבוהה (מה שהוביל לעלייה בעלויות מימון); קשיים בגביית לקוחות שממאנים לשלם את יתרת חובם כלפי החברה ועוד.
כמו כן, עסקת מיזוג עם חברה ציבורית אמריקנית בשם מולקיול בוטלה ונטען כי לנוכח אי-השלמת עסקת המיזוג ובעקבות המחנק התזרימי שאליו נקלעה החברה שאינו מאפשר את המשך קיומה התקין והשוטף, הרי שלא נותר לחברה מנוס אלא לעתור להגנתו של בית המשפט.
בתוך כך, בית המשפט המחוזי בחיפה מינה אתמול שני נאמנים והוציא צו הקפאת הליכים לחברת מחזור האשפה "דניאלי בסביבה" ולבעליה, לאחר שהחברה צברה חוב של כ-40 מיליון שקל. השופטת, בטינה טאובר, מינתה לתפקיד הנאמנים את עו"ד קרן רייכבך-סגל ממשרד גורניצקי ועו"ד חגי אולמן ממשרד יהודה רוה, והורתה כי הנאמנים ימשיכו ויפעילו את עסקי החברה. החברה מעסיקה 23 עובדים.
פורסם לראשונה: 17:06, 24.08.23