1 צפייה בגלריה
עיריית רמת השרון
עיריית רמת השרון
עיריית רמת השרון
(צילום: גונן אליאסי, עיריית רמת-השרון)
עיריית רמת השרון תשיב לבתי אב ששילמו ארנונה סכום כולל של כ-500 אלף שקל בדרך של קיזוז שווה לכלל הנישומים בחיוב הארנונה השנתי לשנת 2024. יש להעריך כי הזיכוי יעמוד על בין 20 ל-25 שקלים לכל בית אב. כמו כן, העירייה תבצע תיקון חובות העבר בספרי העירייה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
למעשה, העירייה תבצע מחיקה מהספרים של חובות בסך כ-1.7 מיליון שקל בצורה גורפת לכלל החיובים בארנונה לא יאוחר מסוף שנת 2023 – כך עולה מפסק דין של בית המשפט לעניינים מנהלים בתל אביב, שניתן במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגד העירייה בשנת 2021.
הצדדים הגיעו להסכמה באשר לקבלת התביעה ואישורה. הסכום שנקבע להשבה ולמחיקת חובות ארנונה נקבע לאחר שהתקבלה חוות דעת מומחה של הכלכלן מארק פיסחוב, שמונה בהסכמת הצדדים כמומחה מטעם בית משפט.
בדצמבר 2021 הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תובענה ובקשה לאשרה כייצוגית בטענה שעיריית רמת השרון גובה מנישומים בשטחה חובות פיגורים בשיטת "ריבית דריבית" בצבירה חודשית ושנתית. כלומר, ריבית נוספת על הריבית שנצברה במהלך החודש הקודם או השנה הקודמת. נטען כי בכך העירייה גבתה מתושביה ביתר.
ביולי 2022 קבע בית המשפט העליון בתיק דומה נגד עירייה אחרת כי משמעות הריבית הכלולה במונח תשלומי פיגורים היא ריבית פשוטה. בפברואר 2023 בית המשפט אישר את התביעה כייצוגית ובהמשך הגיעו הצדדים להסדר. פסק הדין ניתן על ידי השופטת הדס עובדיה.
עו"ד אשר אילוביץ ממשרד פריש, שפרבר ריינהרץ, המייצג את העירייה, מסר בתגובה: "לאור הלכה חדשה של בית המשפט העליון באשר לאופן חישובי הריבית על חובות הארנונה שנפסקה נגד עיריית חולון, תיקנה עיריית רמת השרון את אופן החישוב וכתוצאה מתיקון זה יושבו הפרשי הסכומים לכלל תושבי העיר כפי שנעשה גם ברשויות מקומיות רבות נוספות. יצוין כי עד להלכה החדשה של בית המשפט העליון העירייה פעלה בהתאם לפסיקה עדכנית ומנחה אך כאמור נוכח ההלכה החדשה אשר שינתה את אופן החישוב, החליטה העירייה לפעול באופן מיידי לטובת התושבים באופן גורף".
עו"ד יוסף חי אביעזיז עו"ד יוסף חי אביעזיז צילום: : מאיה חבקין
עו"ד יוסף-חי אביעזיז, בא כוח המבקש, מסר בתגובה: "התובענה הייצוגית שהגשנו הובילה לזיכוי קרוב, ככל הניתן, של התושבים שנגבה מהם ביתר, ואני שמח על כך. מודה לעירייה על ניהול ההליך באופן יעיל וממצה לרווחת התושבים".