לעיריית ניו יורק נמאס מהצריכה המוגזמת של מוצרי פלסטיק חד פעמיים בענף המסעדנות בעיר, לאור תרבות המשלוחים שרק הלכה והתעצמה מאז מגפת הקורונה, והיא החליטה להטיל קנסות על בתי עסק וחברות משלוחים שיספקו ללקוחות מוצרי פלסטיק חד פעמיים, שכלל לא הזמינו במשלוח, כמו למשל סכו"ם או שקיות רטבים.
הכוונה של העירייה היא לקנוס את המסעדות וחברות השליחויות שייתפסו בסכומים שינועו בין 250-50 דולר על כל משלוח. מדובר למעשה בחוק שכבר עבר בפברואר האחרון ומטרתו להפחית את פסולת הפלסטיק שמייצרות המסעדות וגורמות לזיהום.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
שליח בניו יורק
שליח בניו יורק
שליח בניו יורק
(צילום: AP)
בשלב הראשון, עד ה-1 ביולי 2024, המסעדות יקבלו רק אזהרות, ולאחר מכן במידה שימשיכו לספק מוצרי פלסטיק חד פעמיים שהלקוחות כלל לא ביקשו, הם ייקנסו.
"אנו שמחים שהחוק הזה מתמקד תחילה בחינוך על ידי מתן אזהרה על הפרות, ומטיל גם אחריות על חברות המשלוחים, כל זה כדי לגרום למסעדות לעמוד בדרישות", אמר לסוכנות הידיעות בלומברג, אנדרו ריגי, מנהל בכיר בעמותת NYC Hospitality Alliance, שתומכת בתעשיית המסעדות וחיי הלילה בניו יורק.
כבר בשנת 2019 עיריית ניו יורק החלה לפעול נגד השימוש המוגזם בכלי פלסטיק חד פעמיים ברחבי העיר. בהתחלה התמקדה בקופסאות טייק אווי, ולאחר מכן בקשיות ושקיות ניילון.