מכשיר אייפון מהמהדורה הראשונה, שיוצר בשנת 2007, נמכר תמורת כ-190 אלף דולר במכירה פומבית, כך לפי CNN. ההערכות היו שהמכשיר, שזכה לכינוי "הגביע הקדוש" על ידי בית המכירות LCG Auctions, עם נפח של 4GB בלבד, יימכר במחירים שינועו בין 50 אלף דולר ל-100 אלף דולר.
בסופו של דבר, לאחר שהוגשו יותר מ-28 הצעות עליו במכירה פומבית שנערכה בצורה מקוונת, ערכו זינק במהירות והוא נמכר ב-190,372.80 אלף דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
מכשיר האייפון שנמכר
מכשיר האייפון שנמכר
מכשיר האייפון שנמכר
(צילום: מתוך האתר של בית המכירות LCG Auctions)
לטענת בית המכירות, בתשעת החודשים האחרונים שני מכשירים נוספים של אייפון מאותה שנה, כאלה שלא נפתחו מעולם עם נפח של 8GB נמכרו אחד תמורת 63 אלף דולר והשני תמורת 39 אלף דולר.
המכשיר עם הנפח של 4GB, שנחשב ל"פריט אספנות יוצא דופן" ומצבו היה יוצא מן הכלל, היה אפילו קשה יותר להשגה, כך שניתן היה להניח שמכירו יהיה גבוה יותר.
עוד נמסר מבית המכירות כי העובדה שקיים "מחסור קיצוני" בסוג האייפון הזה מאחר שהייצור שלו היה מוגבל בזמנו, הפכו אותו לעוד יותר נדיר ולבעל ערך רב. המכשיר, שנשאר באריזתו המקורית ומעולם לא נפתח, צפוי להישאר אטום כדי למנוע צניחה בערכו. זהות הרוכש לא פורסמה.
באופן כללי פריטי אספנות מתוצרת אפל נמכרים במחירים גבוהים מאוד במכירות פומביות, כמו גם פריטים שקשורים למייסד החברה סטיב ג'ובס.
בנובמבר האחרון נמכרו זוג סנדלי בירקנשטוק ישנים בבעלות ג'ובס, שנמצאו בביתו בזמן ניקיון וכמעט נזרקו לפח, תמורת 200 אלף דולר, סכום שיא עבור זוג סנדלים במכירה פומבית, לפי בית המכירות Julien's Auctions.