בשיתוף בנק הפועלים
כתבת ווידיאו: עומר חמאוי, בימוי: אדם רובסון, עריכה: גיא פוקס, צילום: אסף מגל

משפחת עקל

קוסאי (47), היבה (38) והילדים מילא (11) ואדם (8)

עבודה

היבה: "אני עובדת כרוקחת קלינית בכללית במרכז הרפואי העמק ומאוד אוהבת את מה שאני עושה. תחום הרוקחות נחשב לתחום נחוץ ומבוקש אך רמת ההשתכרות בו נמוכה יחסית גם לאנשים מוכשרים. אני רוצה להתקדם, ללמוד ולהתפתח ולכן למדתי תואר שני ברוקחות קלינית. למסלול שלי מתקבלים רק 16 רוקחים מצטיינים מדי שנה ואני מאוד גאה להיות חלק מהמסלול הזה. עכשיו אני לומדת לדוקטורט בבריאות הציבור באוניברסיטת חיפה. התקווה שלי היא שתואר הד"ר יהווה עבורי מקפצה לתפקידי ייעוץ, ובמקביל לשכר מכובד יותר".
קוסאי: לאורך השנים עבדתי בעבודות לוגיסטיות ואדמיניסטרטיביות שונות ובשנה האחרונה אני עובד כמחסנאי בחברת משלוחים. אני עובד בעיקר בלילות, וזה אמנם לא פשוט, אבל מצד שני אני יכול להיות הרבה בבית עם הילדים בשעות אחרי הצהריים ואני נהנה מזה".
2 צפייה בגלריה
משפחת עקל
משפחת עקל
משפחת עקל
(צילום: יונתן בלום)

קורונה

היבה: "במהלך משבר הקורונה קוסאי עבר תקופת אבטלה ממושכת ואני במקביל הייתי צריכה לעבוד מאוד קשה בבית החולים כי עיקר ההתמחות שלי היא באנטיביוטיקות לזיהומים והייתי צריכה להעביר ייעוצים ולהכין פרוטוקולים ועוד. זו הייתה תקופה מאוד אינטנסיבית והייתי חוזרת הביתה בשעות מאוחרות. קוסאי היה בבית בתקופה הזו ויכול היה לשמור על הילדים כך שזה מאוד עזר לי מהבחינה הזאת. אם יש משהו שלמדנו מהתקופה הזו, זה שאם רוצים ניתן להדק את החגורה ולהסתדר גם עם משכורת אחת. זה לא אידיאלי אבל אפשרי כשצריך. נכון להיום קוסאי עובד, כך שהחיים חזרו למזלנו למסלולם".

מילא סטורי

היבה וקוסאי: "בתנו מילא היא ילדה מאוד מיוחדת, עם סינדרום שפוגע בהתפתחות השיער. עד היום התמקדנו בלהעניק לה טיפולים רגשיים שיחזקו אותה, ביניהם רכיבה על סוסים, טיולים בטבע וכיו"ב ולאט־לאט ראינו איך היא צוברת ביטחון עצמי ונהיית בולטת חברתית ואהובה על החברים. מילא מאוד יצירתית ואוהבת אמנות וציור ולכן עלה לי הרעיון להקים מיזם בשם מילא סטורי – שבו לוקחים בגדים רגילים והופכים אותם ליותר מעוצבים עם כל מיני אלמנטים קישוטיים. המטרה העליונה של המיזם היא להעלות את המודעות של הסביבה ושל ההורים לצרכים הרגשיים של הילדים".

חלומות

היבה: "במסגרת קורסי העשרה והשתלמות למדתי קורס לניהול פיננסי ובמהלכו הבנתי מה שלא הבנתי כל חיי מבחינת מושגים פיננסיים בסיסיים. כולנו עוברים את זה – אנחנו גדלים, לומדים, מתחתנים ופתאום מוצאים את עצמנו מקימים בית. בשלב הזה אנחנו צריכים גם לפרנס את המשפחה ולגדל את הילדים אבל גם להגשים את החלומות האישיים שלנו. אנחנו חייבים לקבל חינוך פיננסי על מנת לעשות את כל הדברים האלו בצורה טובה. זוהי גם הסיבה שהצטרפנו לפרויקט".
קוסאי: "אני הייתי רוצה לצמוח יותר בחיים. אנחנו צריכים שמישהו ידריך אותנו איך להתנהל ביעילות במשק הבית. אנחנו אנשים חרוצים ורוצים להגיע למצב שלא יהיו לנו יותר התחייבויות וליהנות מהחיים ולא להיות מתוחים אם הכסף יספיק או לא יספיק לנו"

דירה

היבה: "אנחנו גרים בבית פרטי של 4 חדרים בכפר קרע. התמזל מזלנו שלאבא של קוסאי הייתה חלקת אדמה בכפר והבית בנוי עליה. את הקרקע אמנם לא קנינו אבל הבנייה עצמה עלתה לנו הון רב. בציבור היהודי נהוג לחשוב שלערבים יש קרקעות ואין להם בעיה של דירות אבל למעשה היקף הקרקעות מצומצם מאוד כך שנוצר מחסור חריף בדירות. אני מכירה צעירים רבים מהסביבה שלי שאין להם בית משלהם והם נאלצים לשכור דירה. אחת ההשלכות למצב היא שתושבים מהמשולש מתחילים לעבור לעיר חריש, פשוט כי אין להם מקום לגור בו בכפר".
2 צפייה בגלריה
גרף ההוצאות של משפחת עקל
גרף ההוצאות של משפחת עקל
גרף ההוצאות של משפחת עקל

בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 07:50, 19.07.22