1 צפייה בגלריה
גירושים גירושין ריב פרידה סכסוך
גירושים גירושין ריב פרידה סכסוך
אילוסטרציה
(shutterstock)
בית המשפט למשפחה באשדוד קיבל לאחרונה תביעה שהגיש גבר נגד בת זוגו לשעבר, שהבריחה ממנו נכסים באמצעות ריקון חברה שהועברה אליו מכל נכסיה. פסק הדין של השופטת עפרה גיא יאפשר לו להגיש תביעה כספית נגד האישה שבה יתברר היקף ההברחה.
בני הזוג ניהלו מערכת יחסים זוגית כידועים בציבור בשנים 2017-2006. במוקד הסכסוך עמדו שתי חברות כוח אדם שהוקמו במהלך תקופת החיים המשותפת. בראשית ההליכים המשפטיים כל המניות בשתי החברות היו רשומות על שם האישה.
בין בני הזוג התנהלו הליכים רבים ובין היתר תביעה לפסק דין הצהרתי שהגיש הגבר נגד האישה. בהליך מונה מומחה העריך את שוויה של אחת החברות ב-7.47 מיליון שקל. הצדדים הגיעו להסכמה שיינתן פסק דין שלפיו הגבר יירשם כבעל 100% ממניות החברה והחברה השנייה תיוותר בבעלות האישה.
אלא שבתביעה הנוכחית טען הגבר שקיבל חברה ריקה מתוכן ומלקוחות ומלאה בחובות שיצרה האישה. לדבריו, הוויתור שלה על מניותיה בחברה התקבל בחוסר תום לב מובהק כשהיא יודעת שהחברה חסרת כל ערך וכל פעילותה הועתקה כמעט לחלוטין לחברה השנייה.
לדבריו היא הונתה אותו, "ניפחה" את הוצאות החברה שהועברה אליו בכך שהגישה חשבוניות פיקטיביות וביצעה משיכות של כספים במזומן, ובכך הביאה להתמוטטותה הכלכלית. לטענתו, זוגתו לשעבר פעלה בתחבולה ובמרמה להברחת נכסים על מנת להותירו חסר כל ולהעביר את כל הרכוש לידיה.
האישה טענה מנגד כי התביעה עומדת בסתירה מוחלטת לפסק דין חלוט שניתן בתביעה לפסק דין הצהרתי, שבמסגרתו קיבל בן זוגה לבעלותו הבלעדית את מלוא המניות באחת החברות, ללא תשלום כל תמורה מצידו.
עו"ד עוזי דוריעו"ד עוזי דוריאולגה סוחין


אבל השופטת עפרה גיא קבעה שמחומר הראיות עלה שהאישה אכן פעלה להברחת נכסים מהחברה ורוקנה מכל תוכן את פסק הדין שניתן במסגרת התביעה לפסק דין הצהרתי. נקבע שהתנהלותה, ובין היתר העובדה שטרפדה את הגשת המסמכים שיעידו על יכולותיה הכלכליות ומצבה של החברה, מעידים על הסתרה והיעדר רצון אמיתי להביא לליבונן של הסוגיות העומדות במחלוקת ומעיד על חוסר תום ליבה. "התנהלות הנתבעת מנעה מבית המשפט לראות את התמונה העובדתית המלאה ומהאיש את היכולת לאמת את טענותיו", כתבה.
עם זאת, מאחר שהחברה של האישה לא צורפה להליך והחברה שבבעלות התובע נמצאת בהליכי חדלות פירעון, השופטת לא מצאה לנכון לקבוע שהנכסים הוברחו לחברה שנמצאת בבעלות האישה דווקא, והבהירה כי ייתכן שהם הוברחו לחברות אחרות.
בסיכומו של דבר היא קיבלה את התביעה והוציאה פסק דין הצהרתי שלפיו הנכסים שבחברה שהעבירה האישה לבעלותו של בן זוגה לשעבר הוברחו ממנה. היא חויבה בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 50 אלף שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד רפאל אלקובי • ב"כ הנתבעת: עו"ד זהר חן • עו"ד עוזי דורי עוסק בדיני משפחה • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין