על רקע דיווחים של משתמשי טוויטר על קשיים ועיכובים בצפייה בתוכן במהלך היום (שבת), אילון מאסק צייץ בערב על הגבלות קריאה בטוויטר.
לפי מאסק, הבעלים של טוויטר, הרשת החלה להפעיל את ההגבלות הזמנית הבאות: חשבונות מאומתים יוגבלו לקריאת 6,000 פוסטים ביום, בעוד שחשבונות לא מאומתים יוגבלו עד 600 פוסטים ליום, וחשבונות חדשים לא מאומתים עד 300 ליום.
זאת, לדברי מאסק, "כדי להתמודד עם רמות קיצוניות של שאיבת נתונים ומניפולציה של המערכת".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: AP, shutterstock)

במהלך היום אלפי משתמשי טוויטר במספר מדינות לא הצליחו לצפות בתכנים ברשת, או התמודדו עם קשיים ועיכובים. "#TwitterDown" הפך לאחד התיוגים הפופולריים ביותר באפליקציה בארה"ב, עם למעלה מ-40 אלף ציוצים נכון לשבת בצהריים.
דיווחים על הבעיות בכניסה לשירות החלו בשעות הבוקר בארה"ב, שעות הצהריים בישראל, והתגברו במהלך היום. משתמשים דיווחו שהעדכונים שלהם לא נטענים ושהם נתקלים בהודעת שגיאה, שבה כתוב: "מצטערים, אתה מוגבל בתעריף. המתן מספר רגעים ואז נסה שוב". אחרים דיווחו על שגיאות שאמרו שהאתר לא יכול לטעון ציוצים.

מאסק: "בזזו מאיתנו דאטה"

אתמול בערב, בצעד מפתיע, הרשת החברתית הודיעה כי היא החלה לדרוש ממשתמשים להירשם או להתחבר לשירות על מנת לצפות בציוצים פומביים ובפרופילים של משתמשים. מאסק צייץ כי מדובר ב"אמצעי חירום זמני".
"בזזו מאיתנו כל כך הרבה דאטה שזה גרם לירידה באיכות השירות למשתמשים רגילים!", הסביר מאסק - אך לא פירט מי בדיוק "בזז" את הדאטה של הרשת החברתית וכיצד הדבר השפיע על איכות השירות.
מאוחר יותר צייץ מאסק: "כמה מאות ארגונים (אולי יותר) אספו מידע מטוויטר בצורה מאוד אגרסיבית, עד למצב שזה השפיע על החוויה של משתמשים אמיתיים. מה אנחנו צריכים לעשות כדי לשים לזה סוף? אני פתוח לרעיונות". המיליארדר הביע בעבר את אי שביעות רצונו מכך שחברות כמו OpenAI משתמשות בדאטה של טוויטר על מנת לאמן את הבינה המלאכותית שלהן, והבטיח להילחם בבוטים ובמשתמשים המזויפים בפלטפורמה
המהלך של טוויטר הפתיע את המשתמשים, שכן החברה לא טרחה להודיע עליו מראש. יש לציין שעד כה, גם אנשים שאינם רשומים או מחוברים לטוויטר נהנו מגישה מוגבלת לתוכן של הרשת החברתית. אחת ההשערות הראשונות הייתה שמדובר בניסיון של טוויטר להגדיל את מספר המשתמשים הרשומים לפלטפורמה, אולם מאסק הבהיר כאמור כי מדובר בעניין זמני בלבד.
מאסק קיבל שורה של החלטות פתאומיות מאז שהשתלט על טוויטר בסוף השנה שעברה. בין היתר הוא החליט לחסום לינקים לפלטפורמות מתחרות, השעה עיתונאים שלטענתו שיתפו את המיקום שלו בזמן אמת, הגדיל את התפוצה של הציוצים שלו ועוד. אם מישהו חשב שלינדה יאקרינו, שנכנסה לתפקיד מנכ"לית החברה מוקדם יותר החודש, תשים סוף לשינויים הפתאומיים בפלטפורמה - הערב התברר שבטוויטר אין חדש תחת השמש.