עוד סערה מבית היוצר של טוויטר: הרשת החברתית מסרבת לשלם לגוגל על שירותי הענן (Google Cloud) שמספקת לה ענקית הטכנולוגיה. החוזה בין הצדדים מסתיים החודש, ולפי הדיווחים, הצעד של טוויטר עשוי להצביע על כוונה לפיטורים נוספים בחברה, הפעם בצוות האמון והבטיחות שלה, שבין השאר אחראי על התקשורת עם גוגל בנושא הענן.
לפני רכישת טוויטר על ידי האיש השני הכי עשיר בעולם, אילון מאסק, בסוף השנה שעברה, טוויטר חתמה על חוזה רב שנתי עם גוגל בכל מה שקשור למלחמה שלה בספאם והגנה על חשבונותיה והפרופילים של משתמשי טוויטר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
גוגל קלאוד, טוויטר
גוגל קלאוד, טוויטר
גוגל קלאוד, טוויטר
(צילומים: הגר בוחבוט, AP)
טוויטר מנסה לנהל משא ומתן מחדש על החוזה שלה עם גוגל מזה שלושה חודשים במטרה להוזיל אותו. במקביל, חלק מהשירותים של טוויטר נמצאים בשרת שלה, ואחרים מוחזקים בפלטפורמות הענן של אמזון וגוגל.
יש לציין כי במרץ האחרון אמזון הזהירה את הרשת החברתית כי תעכב תשלומים על פרסום בטוויטר בעקבות חובות של החברה עבור שירותי המחשוב והענן שלה (Web Services).
הרצון של טוויטר להוזיל את החוזה עם גוגל הוא חלק מהמאבק של מאסק לצמצם באופן דרסטי את העלויות. כזכור, מהרגע בו רכש את טוויטר, החל המיליארדר בפיטורי אלפי עובדים, לצד קיצוצים נוספים. כך למשל, בחודש נובמבר האחרון הורה מאסק לקצץ כמיליארד דולר עלויות בתשתיות, בין השאר גם בשירותי הענן.