בבריטניה נערך היום (ש') טקס ההכתרה של המלך צ'ארלס, ולכבוד האירוע בדקו בגרדיאן מה השווי של המלך החדש. בתחקיר, שכלל עבודה עם 12 מומחים, הגיעו למסקנה כי הונו מוערך ב-2.3 מיליארד דולר. השווי מבוסס על הערכת הנכסים שבבעלותו של צ'רלס החל מאחוזות ועד למכוניות מירוץ ותכשיטים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
אחד הגורמים שעוזרים לצ'ארלס לצבור הון רב כל כך הוא הפטור שהוא מקבל ממס הירושה הבריטי, בשיעור 40%.
3 צפייה בגלריה
הכתרת המלך צ'רלס
הכתרת המלך צ'רלס
הכתרת המלך צ'רלס
(צילום: AFP)

לפי הגרדיאן, הונו של המלך צ'ארלס כולל את דוכסות לנקסטר, המחזיקה בשטחים בהיקף 182 אלף דונם באנגליה ובוויילס, ובהם, בין השאר, טירות ונדל"ן בלונדון. שווי הדוכסות מוערך ב-820 מיליון דולר. הנחלה סיפקה למלכה אליזבת רווחים של כמעט 140 מיליון דולר בחמש השנים שלפני מותה.
3 צפייה בגלריה
טירת בלמורל סקוטלנד בריטניה שם שוהה המלכה אליזבת
טירת בלמורל סקוטלנד בריטניה שם שוהה המלכה אליזבת
טירת בלמורל. בבעלות המלך
(צילום: shutterstock)

כמו כן יש לצ'ארלס תכשיטים פרטיים בשווי 670 מיליון דולר אותם ירש, הנפרדים מתכשיטי הכתר הידועים של המלכה שהם בבעלות המדינה. האוסף כולל 54 פריטים, בהם יהלום בצורת אגס במשקל 94.4 קארט שיקשט את הכתר שעונדת המלכה הרעייה קמילה בהכתרה.
שווין של שתי הטירות שבבעלות המלך, בלמורל וסנדרינגהם מוערך ב-415 מיליון דולר, וגם אותן ירש מאימו. לפי הערכות הגרדיאן, המלכה הורישה לצ'ארלס כ-70 סוסים ששווים מוערך ב-34 מיליון דולר, וכן אוסף בולים נדירים בשווי 125 מיליון דולר.
3 צפייה בגלריה
הכתרת המלך צ'רלס
הכתרת המלך צ'רלס
מחאה של מתגדים לבית המלוכה
(צילום: AP)

אוסף האמנות של המלך כולל יצירות של אמנים כמו מונה, שאגאל ודאלי בשווי של 30 מיליון דולר. הונו של צ'רלס מורכב גם מאחזקות במניות והשקעות נוספות, המוערכות ב-180 מיליון דולר.
לפי הגרדיאן צ'ארלס מחזיק בבעלות פרטית על 23 מכוניות, בהן רולס רויס פנטום מ-1950, אחת מ-18 בלבד שיוצרו ונרכשה על ידי אליזבת ובעלה פיליפ לפני הכתרתה. שווי המכונית הזו נאמד ב-3 מיליון דולר, ושווי כל האוסף עומד על 8 מיליון דולר.
לפי אומדן של ה-BBC, העלות של אירועי ההכתרה עומדת על 100-50 מיליון פאונד. לשם השוואה, הכתרת המלכה ב-1953 עלתה 50 מיליון פאונד במונחים עכשוויים, והכתרת המלך ג'ורג' השישי ב-1937 - כ-24.8 מיליון פאונד. האירוע ממומן ע"י ממשלת בריטניה ומשלם המיסים הבריטי, כאשר ארמון באקינגהם תורם גם הוא חלק מהסכום.