אם חשבתם שרגאטון זה ז'אנר נישתי - אז כנראה שאוזונה נמצא מחוץ לסטטיסטיקה. מעבר לכך שמדובר באחד השמות החמים בעולם הרגאטון כרגע, הזמר הלטיני כבר פרץ את גבולות הז'אנר כשברזומה שלו להיטי ענק שנכנסו לרשימות ההשמעה בכל העולם, כמו Taki Taki עם די ג'יי סנייק, סלינה גומז וקארדי בי, Mamacita עם הבלאק אייד פיז (שהפיק אחד משלנו - ג'וני גולדשטיין), ושיתופי פעולה נוספים עם כמה מהאמנים המובילים בעולם, בהם רוסליה, באד באני, שאקירה, מאלומה וניקי ג'אם.
3 צפייה בגלריה
אוזונה בהופעה במרבאה
אוזונה בהופעה במרבאה
אוזונה בהופעה במרבייה
(צילום: Reggie Vazquez)
עם השנים ובהשפעת הטיולים אחרי צבא לדרום אמריקה, סצנת הרגאטון הלכה ותפסה תאוצה בישראל, מה שהגדיל את הביקוש לאמנים לטיניים בארץ הקודש. רבים בצמרת המוזיקה הלטינית כבר זרמו לכאן לאורך השנים: מאלומה שביקר כאן כבר פעמיים, ניקי ג'אם (שהשאיר טעם פחות טוב עם הופעה קצרצרה שהחלה באיחור), אנריקה איגלסיאס שכבר כמעט יכול להתאזרח כאן, ועכשיו אוזונה - הגוד גאי של סצנת הרגאטון - חוזר אלינו בפעם השנייה, ועם ההתלהבות שלו מהקהל הישראלי ניכר שזו לא תהיה הפעם האחרונה.
לכתבות נוספות במדור מוזיקה:
"כשהייתי בישראל בפעם הקודמת קיבלתי המון אהבה - אהבה למוזיקה שלי ולמשפחה שלי", הוא מספר ל-ynet רגע לפני שעולה לבמה בהופעה שלו במרבייה, שבספרד. "כשרציתי להגיע לישראל המנהל שלי חשב שבטח אופיע מול עשרת אלפים איש. אבל הופעתי מול 20 אלף איש, שיודעים כל מילה מהשירים שלי. זה מרגש אותי כי אני מפורטו ריקו, ואתה נוסע לקצה השני של העולם וכולם מכירים את המוזיקה שלך, בגלל זה ישראל מאוד מיוחדת עבורי".
אוזונה הופיע שלשום (שבת) במרבייה שבדרום ספרד, כחלק מפסטיבל הרגאטון R.B.F כשהוא ההד-ליינר הראשי של הפסטיבל. בשעה 23:15 הוא עלה לשאגות של 25 אלף איש שצועקים: "אוזונה! אוזונה!", ומאותו הרגע הוא נתן גז לאורך שעה ורבע בלי לעצור לרגע. אוזונה בא לעבוד, הוא נתן שואו אדיר כשהוא באנרגיות שיא והראה המון אהבה לקהל. אפשר לומר שלא היה רגע אחד שבו הוא לא היה על הבמה, אפילו לא ראינו אותו לוקח לגימת מים מבקבוק בין שיר לשיר.
הוא נתן תשומת לב למעריצים, זרק חיוכים וקריצות, התייחס לשלטים שנכתבו לו בקהל והפריח נשיקות באוויר לכולם. נראה שאוזונה הגיע עם סוללה מלאה וטעונה, למרות שהופיע יום קודם בפריז מול קהל של 30 אלף איש.
3 צפייה בגלריה
אוזונה בהופעה במרבאה
אוזונה בהופעה במרבאה
אין שיר בסט-ליסט שבו הקהל לא מדקלם את המילים. אוזונה בהופעה במרבייה
(צילום: Reggie Vazquez)
אם לשפוט מהצד גם עבור מי שאינו מעריץ שרוף של הזמר הפורטו-ריקני, יש תחושה שכל שיר שלו הוא להיט ענק. אין שיר בסט-ליסט שבו הקהל לא מדקלם את המילים. אם זה להיטים כמו Baila או Se Preparó או הלהיט הענק שלו ששמר לסוף ההופעה, Te Bote שם הקהל התפוצץ יחד עם הקונפטי ומכונות העשן. גם אם אתם לא מעריצים גדולים, סביר שתיכנסו די מהר לאווירה שאוזונה סוחף אליה.
לאורך הערב ההופעה מלווה ברקדניות ובווידאו ארט בסיסי, בעיקר כי אין צורך ביותר מזה - האנרגיה של הזמר ממלאת את כל הבמה וזה עושה את העבודה. משהו בו שובה את הקהל, ודווקא לא מהמקום הפלרטטני שאנחנו רגילים לקבל מאמני רגאטון שרמנטיים. אוזונה הוא הבחור הטוב, איש משפחה (נשוי עם שני ילדים שגם מתלווים אליו לטור) והוא יישבה אתכם עם החיוך שלו.
אחד מהלהיטים שביצע במופע הוא Eva Longoria, שנכתב כצפוי על השחקנית אווה לונגוריה ("עקרות בית נואשות"). אוזונה הוא מעריץ גדול מאוד שלה, שלשום היא אפילו נכחה בקהל של הופעתו, ובשבוע שעבר, הזמר פגש אותה לראשונה במפגש מרגש. כעת ענק הרגאטון מציב לעצמו יעדים נוספים, בהם שיתופי פעולה עם אמנים שהוא אוהב. "אני רוצה לשתף פעולה עם ברנה בוי, וויזקיד, ואמנים נוספים מניגריה", הוא משתף. "בכללי אני עובד על סגנון האפרו-ביט לאלבום החדש שלי ואני אשמח לשתף פעולה גם עם ריהאנה ודרייק".
3 צפייה בגלריה
אוזונה בהופעה במרבאה
אוזונה בהופעה במרבאה
"עובד על סגנון האפרו-ביט לאלבום החדש". אוזונה בהופעה במראבייה
(צילום: Reggie Vazquez)
לאורך כל המופע נראה שהזמר התרגש מאוד מכל האהבה שקיבל, ועוד מקהל ספרדי שדובר את השפה. הוא כנראה הולך להיות מופתע עוד יותר מהאהבה שיקבל מהמעריצים בישראל. בסוף החודש (ב-31 ביולי) הוא יגיע אלינו בפעם השנייה להופעה בלייב פארק ראשון לציון. אל המופע הזה אוזונה מגיע אלינו כשהוא כבר מכיר את הקהל, ובכל זאת הוא כנראה הולך להתאהב בנו מחדש - וגם אנחנו בו.
הכתבת הייתה אורחת של הפקת המופע.