אחרי ש"דאהמר - מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר" היה להצלחה מסחררת - יוצרי הסדרה, ראיין מרפי ואיאן ברנן, הודיעו כי העונה השנייה של האנתולוגיה "מפלצת" תעסוק בסיפורם של האחים מננדז.
2 צפייה בגלריה
האחים לייל ואריק מננדז
האחים לייל ואריק מננדז
האחים לייל ואריק מננדז
(צילום: AP)
מקרה הרצח אירע ב-1989 בבוורלי הילס, כשאחים לייל ואריק רצחו את הוריהם חוזה וקיטי מננדז. השניים נשפטו פעמיים בגין הרצח, כשבפעם הראשונה הגיעו חבר המושבעים למבוי סתום ורק בפעם השנייה הם הורשעו. במהלך הדיונים בבית המשפט, האחים סיפרו כי הוריהם התעללו בהם כל השנים וכי הם ירו בהם מחשש לחייהם. כל אחד מהם נידון למאסר עולם.
האירוע זכה לתהודה גדולה בשנות ה-90 ובמהלך השנים גם יצאו סרטים רבים שעוסקים בו. לייל התראיין ב-2017 לסרט הדוקומנטרי Truth and Lies: The Menendez Brothers—American Sons, American Murderers, שם סיפר: "קשה לי לחשוב על כך שהייתי מעורב בנטילת חייו של מישהו אחר, של ההורים שלי. מוזר לי לחשוב על כך, כי זה כל כך לא אופייני למי שאני. אבל גיליתי שבאופן מפתיע, הילדות שלי הכינה אותי היטב לחיים בכלא. אני הילד שהרג את ההורים שלו, ואף נהר של דמעות או חרטה גדולה לא שינו את זה. אני מבין את זה. לא פעם אתה מוגדר לפי רגעים מסוימים בחייך שאתה לא יכול לשנות, ואתה תקוע לעד עם ההחלטות שעשית".
אריק הוסיף: "אני לא אומר שמה שעשיתי היה מוצדק. הגיע לי ללכת לכלא, אבל שימו ילד אחר בנעליי, ותראו מה היה קורה. הרגשתי שאלו יהיו החיים שלי או של ההורים שלי, כאילו בכל רגע הכול יכול היה לבעור, והנשמה שלי נשרפה למוות".
2 צפייה בגלריה
מתוך סדרה על ג'פרי דאהמר
מתוך סדרה על ג'פרי דאהמר
מתוך סדרה על ג'פרי דאהמר
(צילום: באדיבות נטפליקס)
הסדרה החדשה מגיעה לאחר ההצלחה הגדולה של קודמתה, שנחשבת לאחת הסדרות המצליחות מבית היוצר של נטפליקס, שהזמינה מיד שתי עונות נוספות. ענקית הסטרימינג טרם פרסמה מי ישחק בסדרה כמו גם מי יכתוב אותה, אך היא ציינה כי היא עומלת במקביל על דוקומנטרי שיעסוק במקרה הרצח הזה, אשר עתיד לצאת בקרוב.
היוצר ראיין מרפי, שגם חתום על הצלחות כמו "גלי" ו"הצופה", אמר בעבר שהוא לא מתכוון לעסוק בסיפור הרצח הזה במסגרת תוכניתו "סיפור פשע אמריקאי". "הנושא של הסדרה חייב להיות משהו שמדבר גם על נושא חברתי רחב יותר", אמר ב-2018 במסיבת עיתונאים על הסדרה שעונותיה עסקו בסיפורו של או.ג'יי סימפסון, הרצח של ורסצ'ה ומוניקה לווינסקי. "לא הייתי יוצר עונה שתעסוק בסיפור הרצח של ג'ונבנה רמזי או באחים מננדז כי אני לא חושב שבבסיס שלהם יש נושאים חברתיים עמוקים".