אחרי שהסדרה "דאהמר - מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר", הפכה לאחת הסדרות המצליחות ביותר בנטפליקס, ענקית הסטרימינג החליטה להזמין שתי סדרות נוספות מראיין מרפי אשר ימשיכו את הזיכיון, Monster ("מפלצת"), של סדרה זו. בנוסף, הוזמנה ממרפי גם עונה נוספת לסדרת הדרמה שלו - The Watcher ("הצופה").
2 צפייה בגלריה
מתוך "מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר"
מתוך "מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר"
מתוך "מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
נטפליקס, שכידוע מרפי חתום אצלה על חוזה רחב, טרם חשפה במה יעסקו אותן סדרות, אך הצהירה כי הן "יספרו סיפורים של דמויות מפלצתיות אחרות שהיו בעלות השפעה על החברה".
מרפי, שיצר גם סדרות כמו "גלי" ו"אימה אמריקאית", כבר עסק בסדרתו הקודמת, "סיפור פשע אמריקאי", בפשעים שהתרחשו בארצות הברית. סדרה זו כללה שלוש עונות שהראשונה עסקה באו. ג'יי. סימפסון, השנייה ברצח של ורסצ'ה והשלישית במוניקה לוינסקי.
לעוד כתבות על הסדרה:
בשבועות האחרונים פורסם כי ברחבי העולם אנשים צפו ב"דאהמר" במשך כמיליארד שעות, מה שהפך אותה לאחת הסדרת הכי מצליחות בנטפליקס, ולסדרה השנייה הכי נצפית בשפה האנגלית אחרי "דברים מוזרים".
2 צפייה בגלריה
ריאן מרפי
ריאן מרפי
ראיין מרפי
(צילום: AP)
מאז עלתה לאוויר, שיח רב התעורר סביב הסדרה שעסקה ברוצח והקניבל ממילוואקי. בין אלו בלטו משפחותיהם וקרוביהם של קורבנותיו שזעמו הן על השימוש בסיפורם, אשר נעשה לטענתם ללא ידיעתם, והן על הדרך בה הוצג הסיפור. רבים הצביעו על הפיכתו של דאהמר לדמות שעלולה להתחבב על קהל הצופים על אף מעשיה המתועבים.
בעקבות טענות אלו, הגיב מרפי בריאיון שהתקיים באירוע בלוס אנג'לס ואמר: "חקרנו את הסיפור הזה במשך זמן רב מאוד. במשך שלוש-שלוש וחצי השנים שבהן באמת כתבנו את זה ועבדנו על זה - הגענו לבערך 20 בני משפחה וחברים של הקורבנות. ניסינו לקבל מידע, לנסות לדבר עם אנשים. אבל אף אחד לא הגיב. לכן הסתמכנו מאוד על קבוצת החוקרים המדהימה שעבדה איתנו. אני אפילו לא יודע איך הם מצאו הרבה מהמידע שבאמצעותו עבדנו. אבל זה היה מאמץ של יום ולילה עבורנו לנסות לחשוף את האמת של האנשים האלה".