טקס פרסי אקו"ם נערך הערב (ד') בסינמה סיטי גלילות, בהנחייתו של יאיר ניצני, ובו השתתפו והופיעו הזוכים השונים.
הזמרת יהודית רביץ, שנמנעת מהופעות בשנים האחרונות אחרי שהודיעה על פסק זמן, הגיעה הערב לקבלת פרס מפעל חיים על פועלה בתור זמרת ויוצרת, וחרגה ממנהגה כשדיברה באריכות עם כלי התקשורת.
4 צפייה בגלריה
יהודית רביץ, טקס פרסי אקו"ם
יהודית רביץ, טקס פרסי אקו"ם
"אני מתגעגעת לתחושה הפיזית של ההופעה". יהודית רביץ, טקס פרסי אקו"ם
(צילום: מוטי קמחי)
"אני אשמח לרצות להופיע. אני רוצה לרצות להופיע", אמרה הזמרת הוותיקה באשר לשאלת מועד חזרתה לבמות. "הסיבה שהפסקתי להופיע היא פחד קהל. ככל שאתה יודע יותר כך אתה מפחד יותר. אני מתגעגעת לתחושה הפיזית של ההופעה כי יש בה משהו ששום דבר לא דומה לזה. אבל כל הפחדים ורמת ההתרגשות שהלכה וגדלה לאורך השנים. זה לא השתפר, הפחד נעשה יותר.
רביץ סיפרה על הבמה כי הוצע לה לקבל את הפרס כבר לפני שמונה שנים אולם סירבה, וכעת הרגישה שהיא מוכנה לקבלו. "הופעתי 45 שנה רצוף. אמרתי, נראה איך זה להיות בלי הדרגות. להיות תרנגולת בלי נוצות. היה לי קשה וטוב. זה היה כמו מסע בהודו, אבל מסע ביהודית. למדתי אותי בלי הדרגות. אני שמחה שמתגעגעים. רוב האמנים מפחדים שישכחו אותם, ואני רוצה שתשכחו ממני קצת".
רביץ הוסיפה שהיא עובדת על אלבום חדש: "עכשיו אני כותבת ומקליטה. אני לא יודעת אם אחזור להופיע". שר התרבות חילי טרופר שנכח בטקס התייחס להגעתה של רביץ ואמר: "יהודית, אנחנו די מתגעגעים. כמה טוב שבאת".
גם הזמר זאב נחמה, סולן להקת אתניקס, קיבל את הפרס המכובד. בפרס מלחינת השנה זכתה קרן פלס, והראפר טונה זכה בפרס אלבום השנה. את הפרס לשיר השנה קטפה הזמרת נרקיס על "הולכת איתך".
"הכל אפשרי והאמונה מנצחת את הכל", אמרה נרקיס על הבמה אחרי שזכתה בפרס, "בתחילת הדרך לא ידעתי כמה רעש אישה עם מטפחת יכולה לעשות בעולמנו, אני בחרתי ללכת עם הלב שלי וזה לא תמיד קל. תודה רבה לבורא עולם שאתה מראה שהכל אפשרי".
בפרס תגלית השנה זכתה נונו, מחבר השנה הוא רון ביטון, ומעבד השנה הוא הדיג'יי ינון יהל. בטקס גם חולקו פרסים לשירים המושמעים ביותר בשנה החולפת, וישי ריבו זכה עם שירו "סיבת הסיבות".
בנוסף, בטקס חולקו פרסים על תרומה לזמר העברי ולתרבות הישראלית שאותו קיבלו האחים ראובני בניהולו של מאיר ראובני. האחים ראובני היו מחלוצי המוזיקה המזרחית ועמדו מאחורי זוהר ארגוב ז"ל, אהובה עוזרי ז"ל, אביהו מדינה, חיים משה ועוד. גם יהודה עדר, היוצר, המפיק והגיטריסט קיבל פרס על תרומתו לזמר העברי ולתרבות הישראלית.
4 צפייה בגלריה
יהודה עדר
יהודה עדר
יהודה עדר, טקס פרסי אקו"ם
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
האחים ראובני, טקס פרסי אקו"ם
האחים ראובני, טקס פרסי אקו"ם
תרומה לזמר ולתרבות הישראליים. האחים ראובני, טקס פרסי אקו"ם
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
קרן פלס, טקס פרסי אקו"ם
קרן פלס, טקס פרסי אקו"ם
פרס מלחינת השנה. קרן פלס, טקס פרסי אקו"ם
(צילום: מוטי קמחי)
בטקס נפרדו מהאמנים שהלכו לעולמם בשנה האחרונה, ביניהם יורם טהרלב, מודי בר-און, אורי זוהר, צבי שיסל, גרי אקשטיין וצביקה פיק. צפו בביצועים מטקס הענקת הפרסים: