סערה בפולין בעקבות דבריה של נועה קירל ל-ynet: מיד בסיום גמר האירוויזיון שבו סיימה במקום השלישי, הזמרת אמרה לאתר: "לקבל 12 נקודות מפולין אחרי שכמעט כל משפחת קירל נרצחה בשואה - זה ניצחון". זמן קצר לאחר מכן, הזמרת התייצבה מול המצלמה והמיקרופון של ynet ואמרה דברים ברוח דומה, וכעת - באיחור יש לציין - הדברים הללו מגיעים לחלק מכלי התקשורת בפולין ולרשתות החברתיות במדינה. השיח הער בנושא הביא גם להתייחסות של סגן שר החוץ הפולני, פאבל יבלונסקי, שצייץ בטוויטר כי קירל תוזמן לביקור רשמי במדינה.
"העובדה שאנשים רבים בישראל רואים בפולין שותפה לביצוע פשעים גרמניים, ולא הקורבן שלהם, היא לרוב תוצאה של חוסר ידע והשכלה לא מלאה", כתב סגן שר החוץ הפולני בטוויטר. עוד הוא הוסיף כי יש לכך סיבות רבות וחלקן הן אופי הטיולים המאורגנים מבתי הספר בישראל לפולין. "אנחנו מתחילים תהליך ארוך שבוודאי לא יניב תוצאות באופן מיידי - אך יחד עם זאת אני בטוח שבטווח הארוך הוא יאפשר לנו לבנות יחסי פולין-ישראל טובים, המבוססים על אמת ועל הבנה הדדית ששני העמים שלנו היו קורבנות של פשעים גרמנים", הוסיף. עוד הוא אמר כי ככל שהתוצאה תהיה טובה ביותר, כך יהיו פחות אמירות לא נכונות וכואבות למיליוני אנשים בפולין כמו אמירתה של קירל.
לכתבות נוספות בנושא:
סגן שר החוץ הפולני אף הזמין את הזמרת לביקור במדינה: "נועה קירל תוזמן בעצמה לפולין בעיקר כדי להבין למה היא חושבת ככה על המדינה שלנו, להסביר לה […] לראות במו עיניה את המקומות שבהם גרמניה הנאצית ביצעה פשעים אכזריים נגד פולנים ויהודים בארצנו".
עוד לפני זה התייחסה גם חברת הפרלמנט הפולני אנה-מריה ז'וקובסקה שצייצה בטוויטר שלה: "האם אמירה זו משקפת את רמת החינוך על השואה בישראל? האם צעירים בישראל חושבים שהשואה נגרמה על ידי פולין, שאזרח ישראלי צעיר יכול להשיג עליה ניצחון מוסרי לאחר שנים רבות, או מה זה אומר?".
באתר הפולני do rzeczy נכתב "שערורייה באירוויזיון", והוסיפו כי מדבריה של קירל נרמז כי פולין אחראית על השואה. גם באתר natemat הפולני הגדירו את אמירתה של הזמרת על פולין כשערורייתיות.
תגובתה של קירל לדברים טרם התקבלה.