אחרי שבועות של משא ומתן וניסיונות הידברות ומציאת פשרה, החלה היום (ג') שביתת התסריטאים בהוליווד, שצפויה לזעזע את תעשיית הבידור האמריקנית. על השביתה הכריזה גילדת התסריטאים, אשר ניהלה מו"מ מול ארגון-העל של חברות ההפקה וגופי השידור האמריקניים.
2 צפייה בגלריה
ג'ימי קימל וקוונטין טרנטינו
ג'ימי קימל וקוונטין טרנטינו
הקורבנות הראשונים. מתוך התוכנית של ג'ימי קימל
(צילום מסך, ABC)
השביתה האחרונה אירעה לפני יותר מ-15 שנה, נמשכה יותר משלושה חודשים ותקעה טריז בשלל הפקות - גם אלו שנמצאו בשלבי טרום-הפקה, אך בעיקר ההפקות אשר כבר יצאו לדרך, כולל סדרות ותוכניות שהיו באוויר. מאלו, סבלו במיוחד תוכניות האירוח הלייט-נייט בטלוויזיה האמריקנית, המשודרות מדי יום ונשענות באופן משמעותי על כותביהן.
לכתבות נוספות במדור טלוויזיה:
בטווח המיידי, גם השביתה הנוכחית צפויה לעצור את העבודה בתוכניות האירוח והלייט-נייט האמריקניות. כבר עם הכרזת השביתה נודע כי חלק מתוכניות האירוח (ביניהן ה"טונייט שואו" ו"ג'ימי קימל לייב") יעצרו מיידית את צילומיהן, ובהמשך ייתכן שחלקן יעברו לסוג של שגרת-חירום כפי שקרה במהלך השביתה הקודמת - יעלו על המסך, אך במתכונת מצומצמת משמעותית. גם התכנים המתוסרטים צפויים לספוג נזקים במידה ותימשך השביתה, בטווח הקצר כמו גם הארוך. העבודה על סדרות שעונותיהן החדשות נמצאות בשלבי עבודה - בהן "הצהובות", "אבוט אלמנטרי", "האחרונים מבינינו" ו"הלוטוס הלבן" של HBO, כמו גם "ניתוק" עטורת השבחים של אפל TV פלוס, "הבנים" של אמזון פריים ועוד - צפויה להיעצר מיידית, כמו גם מלאכת הפיתוח של סדרות חדשות. על העונה השנייה המצופה של "בית הדרקון" מבית HBO, השביתה לא צפויה להשפיע שכן הפרקים כבר נכתבו והצילומים צפויים להמשיך, כך מדווח הערב (ג') באתר "וראייטי".
במסמך ארוך הכולל את דרישות גילדת התסריטאים מגופי השידור וההפקה, קיימות בין היתר דרישה למספר מינימלי קבוע של שש עד 12 תסריטאים בכל הפקה טלוויזיונית נתונה, דרישה למספר מינימלי קבוע של שבועות הפקה (בין 10 ל-52 שבועות), ונתח מהכנסות הסטרימינג. בנוסף, דורשת הגילדה את העלאת שכר המינימום המשולם לכותבים בתעשיית הטלוויזיה האמריקנית, ומבקשת לקבוע פיקוח ורגולציה בכל הנוגע לשימוש באינטליגנציה מלאכותית - שלא תוכל "לכתוב או לכתוב מחדש תוכן ספרותי", ושייאסר על השימוש בה כ"חומר מקור". המטרה היא מניעת הכרסום בתחומי העיסוק של התסריטאים בהוליווד, ומניעת הפגיעה במקור פרנסתם.
2 צפייה בגלריה
מתטך "הצהובות עונה 2"
מתטך "הצהובות עונה 2"
העבודה על העונה החדשה צפויה להיעצר מיידית. מתוך "הצהובות עונה 2"
(צילום: Kailey Schwerman ,SHOWTIME באדיבות yes)
"זה כל מה שהכותבים יודעים: החברות שברו את התעשייה הזאת", כתבה הנהלת גילדת התסריטאים לחבריה, "הן לקחו כל כך הרבה מהאנשים, מהכותבים, שהפכו את החברות לעשירות. אבל הן לא יכולות לקחת מאיתנו זה את זה, את הסולידריות שלנו, את המחויבות ההדדית שלנו להציל את עצמנו ואת המקצוע שאנו אוהבים. קיווינו לעשות זאת דרך דיון סביר, כעת נעשה זאת דרך מאבק. בשם ההווה והעתיד שלנו, אין לנו ברירה אחרת".