"איידול" לא תחודש לעונה שנייה, כך הודיעה לפנות בוקר (בין ראשון לשני) רשת HBO בהודעה ששיחררה לתקשורת. הסדרה הפרובוקטיבית של סם לווינסון ודה וויקנד בוטלה אחרי עונה אחת, שקוצרה לחמישה פרקים במקום לשישה, שהיו אמורים להיות במקור.
2 צפייה בגלריה
מתוך "איידול"
מתוך "איידול"
מתוך "איידול"
(צילום: באדיבות HBO)
"'איידול' הייתה אחת הסדרות המקוריות הכי פרובוקטיביות של HBO אי פעם ואנו מרוצים מהתגובה החזקה של הקהל", נכתב בהודעה הרשמית. "אחרי מחשבה רבה ושיקולים ארוכים, HBO, יחד עם היוצרים והמפיקים החליטו שלא להמשיך לעונה שנייה. אנו מודים ליוצרים, הקאסט והצוות על העבודה המדהימה שלהם".
ההחלטה לבטל את הסדרה נעשתה בעקבות חוסר הוודאות של הצופים, כמו גם של הקאסט, לגבי הפוטנציאל שלה להמשיך ולהתפתח. בריאיון שהעניק ל"וראייטי" השחקן מוזס סאמי טען שהוא הצטרף לקאסט בידיעה שזו מיני-סדרה ולא מתוכננת עונה נוספת, כשבמקביל שחקנית נוספת, דה-ויין ג'וי רנדולף, סיפרה ל"וראייטי" שהיא "הייתה בטוחה" שהכוונה היא להמשיך לעונה שנייה".
הסדרה שנוצרה על ידי לווינסון ודה וויקנד, שגם כיכב באחד התפקידים הראשיים לצד לילי-רוז דפ, החלה לעשות כותרות עוד לפני ששודר אפילו פרק אחד. באפריל של השנה שעברה נודע שאיימי סיימץ סיימה את דרכה כבמאית והוחלפה בלווינסון, כשלא מעט צילומי השלמה נעשו בשל כך. בחודש מרץ השנה פורסם ב"רולינג סטון" תחקיר שתיאר סביבת עבודה רעילה, שאליו דה וויקנד הגיב כשפירסם סצנה שירדה בעריכה ובו דמותו מתארת את המגזין הנחשב כ"לא רלוונטי". בפסטיבל קאן, שם הוחלט להקרין את הסדרה לראשונה, לווינסון עצמו אמרה שהתחקיר גרם לו להבין ש"זו הולכת להיות הסדרה הגדולה ביותר של הקיץ".
2 צפייה בגלריה
מתוך "איידול"
מתוך "איידול"
מתוך "איידול"
(צילום: באדיבות HBO)
הביקורות ל"איידול" היו ארסיות ושליליות ברובן, ולאחר שיצאה הרייטינג שלה ב"רוטן טומייטוז" לדוגמה עמד על 19 אחוז בלבד. הרייטינג לפרק הבכורה עוד היה סביר (913 אלף צופים, כ-17 אחוז פחות מההשקה של "אופוריה" למשל), אך היא הלכה וצנחה (800 אלף בפרק השני), כשבשאר הפרקים HBO סירבה לספק את הנתונים.