העימות בין מגיש הטלוויזיה גיא פינס לסטייליסטית והמגישה דורין אטיאס מסלים, זאת על רקע הפרידה המקצועית של הצדדים, ואחרי התביעה שהגישה אטיאס נגד פינס.
2 צפייה בגלריה
דורין אטיאס וגיא פינס
דורין אטיאס וגיא פינס
דורין אטיאס וגיא פינס
(צילום: מימין - דנה קופל, משמאל: ענת מוסברג))
אטיאס תבעה סכום של 470 אלף שקל מפינס, בטענה כי פוטרה ללא הליך שימוע וללא הודעה מוקדמת, וזאת מבלי ששולמו לה לטענתה זכויותיה שמגיעות לה.
חברת ההפקות של גיא פינס השיבה בחריפות בכתב ההגנה שהוגש לאחרונה לבית הדין האזורי לעבודה בבת ים: "כתב תביעה זה מהווה דוגמא בוטה לחוסר תום לב משווע, ניסיון לעשיית עושר, תוך הגזמה, הפרכה ממש. ושקרים של ממש", נכתב שם.
רוב רובה של הטענה המשפטית הוא האם אטיאס נחשבה כעובדת מן המניין ושכירה - או נותנת שירותים עצמאית. סנגוריו של פינס מנסים בכל העת להוכיח כי אטיאס לא הייתה עובדת שכירה ולא היו לה תנאים כאלה. "התובעת הגישה פינת אופנה פעם בשבוע לערך, בתוכנית שלה הקדישה במקרה הטוב, כחמש שעות בשבוע, כולל צילום הפינה. וזאת, בניגוד לטענתה כי 'עבדה' בהיקף של 10 שעות בשבוע".
מטעמו של פינס אף הגדילו וטענו כי לאטיאס "לא היה שולחן או כיסא במשרדים, לא כתובת מייל, לא עמדת מחשב, לא חברות בקבוצות ווטצאפ של צוות התוכנית. הקשר היחיד שלה לתוכנית היה כאמור פינה שבועית והכנה לצילום, שנעשתה בדרך כלל עם העורכת". עוד מוסיף פינס בכתבה ההגנה כי שכרה של אטיאס עמד על 2,250 שקלים לפינה, זאת אחרי הפחתת 10 אחוזים משכרה בשל משבר הקורונה.
בכתב ההגנה נציגיו של פינס תקפו בחריפות את אטיאס, וכתבו דברים דומים לאלה שהוא עצמו אמר בתגובה לתקשורת עם פרסום כתב תביעתה. "התובעת יורקת לבאר שממנה שתתה לרוויה במשך שנים, ומנסה להתעשר שלא כדין על חשבונה של הנתבעת בדרישות לכספים שלהם היא אינה זכאית. התובעת אף טרחה והפיצה את כתב התביעה מייד עם הגשתו, על מנת ליהנות מהמוניטין של הנתבעת ולהמשיך לעשות יחסי ציבור לעצמה".
עוד הוסיפו נציגיו של פינס כי מדובר ב"כפיות טובה של התובעת, והטענה להתנהגות פוגענית מהווה עזות מצח של ממש המלמדת על אופייה של התובעת".
2 צפייה בגלריה
דורין אטיאס עם גיא פינס
דורין אטיאס עם גיא פינס
גיא פינס ודורין אטיאס בשידור
(צילום: מתוך "ערב טוב עם גיא פינס")
פינס גם הוסיף באמצעות נציגיו כי מדובר ב"בתביעה חסרת תשתית עובדתית ומשפטית שהוגשה מתוך ניסיון ברור וחסר תום לב משווע של התובעת לזכות בכספים שלהם היא אינה זכאית, והכול תוך סילוף עובדות והעלאת טענות 'דרמטיות' לתביעה ריקה מכל תוכן. בניגוד לאופן בו בחרה התובעת להציג את הדברים, בין התובעת לבין הנתבעים לא התקיימו יחסי עבודה - לא בפועל ולא בכלל. התובעת אף לא הייתה מעוניינת לשמש כעובדת בנתבעים ולא התנהגה כך. למעשה, מדובר בהליך סרק שמוטב היה לולא הובא לפתחו של בית הדין הנכבד".
מטעמו של פינס לא הסתפקו רק בכתב הגנה אלא הוסיפו תביעה שכנגד - וביקשו מבית המשפט כי אם אכן ייקבע שאטיאס הייתה שכירה, זכויות ביקורת האופנה שנקראת "מצעד הדרקונים" יהיו שייכות להם. נציגיו של פינס אף ביקשו להורות לאטיאס להוציא פירוט אודות חשבונות והכנסות שקיבלה כתוצאה מהעבודה בתוכניתו של פינס.
לכך השיבה אטיאס גם היא בחריפות באמצעות באי כוחה: "ניסיון להלך אימים ולייצר מסע ציד חסר תום לב וניסיון להפעיל לחצים על גברת אטיאס בדרישתו ממנה 'להתפשט' לעיני כל ברמה הכלכלית, בעודה ידוענית שבימים אלה ממש עורכת מו"מ עם מספר גורמים, ושחשיפת הנתונים הכלכליים עשויה לפגוע במעמדה. מדובר בצעד נקמני גרידא שמטרתו להתיש את אטיאס, להסב לה הוצאות ולרפות את ידיה".
בטענה על זכויות היוצרים של מצעד הדרקונים השיבו באי כוחה של אטיאס: "אטיאס יצרה, עם תחילת עבודתה כמגישה בתוכנית, את דירוג ה'דרקונים' בהתבסס על הקעקוע שהיה על זרועה במועד תחילת עבודתה בנתבעת, ועוד קודם לכן. גם הגרפיקה של 'דירוג הדרקונים' נוצרה על בסיס הקעקוע שהיה על זרועה של אטיאס".