אורח מפתיע הגיע ביום שני בבוקר, שעון ניו יורק, להתפלל בקברו של הרבי מלובביץ' בבית העלמין בקווינס: חאבייר מיליי, נשיא ארגנטינה הנבחר. זהו הביקור הראשון של מיליי מחוץ לגבולות המדינה, ימים ספורים אחרי הבחירות – והדבר זוכה לסיקור חסר תקדים בכלי התקשורת המקומיים, שמנסים לפצח ולהתחקות אחר דמותו של הרבי מלובביץ', רבי מנחם מנדל שניאורסון, האדמו"ר האחרון של חסידות חב"ד.
תחת אבטחה גדולה, התייצב הבוקר הנשיא מיליי במתחם ציון הקבר, כשהוא מלווה בקבוצה קטנה של חסידי חב"ד ואישים שונים. הנשיא הארגנטינאי הגיע לפקוד את מתחם ציון הקבר, כדי להודות, כך לדבריו, על הברכות שקיבל בבחירתו לנשיא ארגנטינה ובניצחון הסוחף.
3 צפייה בגלריה
חאבייר מיליי לצד השליח הראשי של חב"ד בארגנטינה, הרב צבי גרינבלט
חאבייר מיליי לצד השליח הראשי של חב"ד בארגנטינה, הרב צבי גרינבלט
חאבייר מיליי לצד השליח הראשי של חב"ד בארגנטינה, הרב צבי גרינבלט
(צילום: בית חב"ד ארגנטינה)
"מעמד התפילה היה מרגש מאוד", סיפר הרב מענדי קוטלרסקי, מבכירי מערך הפעילות העולמי של חב"ד שהתלווה למיליי, "הוא הגיע להגיד תודה וגם לבקש ברכות שבורא עולם ייתן לו את הכוחות במשימה הגדולה שלו – להצליח להוביל את המדינה. זה עבורו הדבר הכי חשוב: להצליח ולתת תקווה לאזרחי מדינתו. מיליי מחובר מאוד לדמותו ולמנהיגותו של הרבי, שהשפעתו נוכחת כיום הרבה מעבר לעם היהודי".
3 צפייה בגלריה
נשיא ארגנטינה מבקר בבית חב"ד
נשיא ארגנטינה מבקר בבית חב"ד
נשיא ארגנטינה מבקר באוהל אדמו"רי חב"ד בניו יורק ונותן צדקה
זו הפעם השלישית בשנה האחרונה שמיליי מגיע להתפלל בציון קברו של הרבי מלובביץ', באוהל אדמו"רי חב"ד בניו יורק. "האמת היא שלא זכיתי להכיר את הרבי באופן אישי, אבל רק בשנה האחרונה זכיתי לבקר כבר פעמיים באוהל של הרבי", כך סיפר בסוף השבוע שעבר בריאיון ראשון שהעניק לעיתון העולמי של חסידות חב"ד, "כפר חב"ד", "ביקשתי שם את ברכתו הקדושה שאזכה להיבחר לנשיא ארגנטינה והברכה הזו התממשה בשבוע זה.
"בפעם האחרונה שביקרתי שם, ערב ראש השנה האחרון לפני כחודשיים וחצי בערך, הלכתי לבקר גם בבית הפרטי של הרבי. הייתי גם בחדר האישי, חדר היחידות של הרבי, וגם אצל הרבנים מהנהלת המוסדות של תנועת חב"ד בעולם".
3 צפייה בגלריה
חאבייר מיליי הנשיא החדש של ארגנטינה
חאבייר מיליי הנשיא החדש של ארגנטינה
חאבייר מיליי חוגג את ניצחונו
(צילום: AP Photo / Natacha Pisarenko, File)
עוד סיפר הנשיא הארגנטינאי: "קיבלתי שם את הספר 'חיים של משמעות' שמיוסד על תורתו של הרבי מידו של עורך הספר (הרב סימון ג'ייקובסון). הוא סיפר לי איך קבוצה של תלמידי חכמים ישבו והקשיבו בכל שבת לדבריו הקדושים של הרבי, ושמרו בזיכרונם את כל דבריו שנאמרו במשך שעות רבות על פרטיהם ודקדוקיהם כדי להורידם לכתב לאחר צאת השבת.
"אני חייב לומר שזו הייתה עבורי חוויה רוחנית אדירה ממעלה ראשונה, וברצוני לנסוע שוב בקרוב לאוהל של הרבי, כדי להודות לו על הברכות שהתקיימו במלואן ולבקש את ברכתו להצלחה רבה במילוי תפקידי בתור נשיא ארגנטינה בפועל".
נשיא ארגנטינה החדש נחשב לידיד גדול של ישראל ושל העם היהודי. "אני מתכוון לעמוד במילותיי ולקיים את דבריי", אמר בריאיון ליוסף לוין מעיתון "כפר חב"ד" בנוגע להבטחתו להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים, "ירושלים היא בירת ישראל והעברת השגרירות לעיר הקודש מסמלת עבורי את ההכרה שלנו בזה. כולי תקווה ואמונה שכך יעשו עוד מדינות רבות בעולם".