ח"כ משה סעדה (הליכוד) אמר הבוקר (רביעי) בריאיון לאולפן ynet כי "המבקר קובע - מח"ש כושלת ולא מתפקדת. יש כשל מבני, ניגוד עניינים מובהק בין הפרקליטות למשטרה. הם נותנים חסינות לבכירים, ומי נפגע? האזרח הקטן, אין מי שיגן עליו".
לפני חודשיים וחצי אושרה בקריאה טרומית הצעתו של סעדה, לשעבר סגן מנהל מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים), להפריד את מח"ש מהפרקליטות. הצעת החוק שלו עוררה סערה, אבל מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הביע אתמול עמדה דומה וקרא לבחון את הוצאת מח"ש מהפרקליטות. בדוח שפרסם אתמול מצא המבקר ליקויים במח"ש וטען: "ישנן השפעות לשיוך המוסדי של מח"ש לפרקליטות המדינה ושל מחלקת משמעת במשטרה לאגף משאבי אנוש של המשטרה, על יכולתן להבטיח עצמאות תפקודית מלאה".
1 צפייה בגלריה
 משה סעדה
 משה סעדה
משה סעדה
(צילום: יואב דודקביץ')
לדברי סעדה, "המחלקה הכי משמעותית, מחלקת חשיפה, לא מתפקדת. מחלקת מודיעין לא מתפקדת. כתבי אישום, בעבר היו 120, ירדו ל-60. הגיע הזמן לעשות את השינוי בעניין הזה".
סעדה התייחס גם לפרשת NSO, שבה עלה חשד לשימוש חריג של המשטרה בתוכנות רוגלה. "מתקינים לך רוגלה על הטלפון, היא שואבת לך את כל המידע על העבר שלך, ווטסאפים, כל האפליקציות, כל המיילים, היא יכולה לפתוח כשאתה עם הטלפון ברגע אינטימי אודיו ווידאו. מי עושה את זה? המשטרה. מי מאשר את זה? הפרקליטות. מי חוקר את זה היום? אף אחד", טען סעדה.
לדבריו, "יהיה גורם שיחקור את זה ועד אז, נקים ועדת חקירה שתחקור את כל העניין. מדובר בכשל של שבע שנים. שאלתי את היועמ"ש מי משלם מחיר על כשל של שבע שנים, מי נותן את הדין. התשובה שלהם: אף אחד. כי הם מגנים על עצמם. את זה אני מבטיח לציבור שנשנה, זה לא פחות חשוב מיוקר המחייה".