ח"כ משה סעדה (הליכוד), סגן ראש מח"ש לשעבר, התייחס היום (חמישי) בריאיון לאולפן ynet להצעתו להפריד את המחלקה לחקירות שוטרים מהפרקליטות ולהפוך אותה לגוף חקירה עצמאי במשרד המשפטים, ואמר כי "אין לי שום עניין אישי, אלא להגביר את האמון במערכת".
ועדת השרים לחקיקה תתכנס ביום ראשון הקרוב כדי לדון בין היתר גם בהצעתו של סעדה, שצפויה לקבל תמיכה רחבה בקרב השרים. בעקבות זאת, כינתה ראש מח"ש קרן בר מנחם את ההצעה "נוראית", והודיעה למפקדי המחלקה בכל המחוזות כי הבוקר יתקיים מה שבמח"ש מגדירים כ"שיחת עדכון ארצית רחבה". בשיחה צפויה בן מנחם לדבר על השלכות אותה הצעת חוק.
2 צפייה בגלריה
 משה סעדה
 משה סעדה
"רוב האנשים בפרקליטות עושים עבודת קודש, אטפל באלו שעושים מלאכתם רמייה". סעדה
(צילום: יואב דודקביץ')
מה הצעתך בעצם? "להחזיר את אמון הציבור זה מה שבפי. ואיך נעשה את זה? עד היום יש בעיה. כל גוף חזק חייב גוף שיעביר עליו ביקורת. כל מה שאני רוצה לעשות זה שיהיה גוף שיוכל לחקור את המשטרה והפרקליטות, כדי שמול גוף חזק תהיה ביקורת. זו המטרה שלי. אם יש חשד לביצוע עבירה פלילית של פרקליט מפרקליטות המדינה, מי יחקור אותו? רוב האנשים בפרקליטות עושים עבודת קודש והם אחים שלי. אני רוצה לטפל באלו שעושים מלאכתם רמייה ומעוותים את הדין. אל אותם אנשים הרפורמה שלי מדברת".
פוטרת ממשרד המשפטים, דיברת בתקשורת וסיימת כח"כ משוריין בליכוד, ועכשיו אתה סוגר חשבון. "עבדתי בפרקליטות וחקרתי את כל הניצבים - רות דוד, רונן פישר ועוד. בכל התיקים החמורים טיפלתי כדין אחד לכולם. בשלב מסוים אמרו לי שתיקי בכירים לא חוקרים ולא הסכמתי ליישר קו, כי מבחינתי כולם שווים בפני החוק. הציעו לי תפקידים בכירים וסירבתי. ברגע שפיטרו אותי יצאתי ואמרתי את האמת לציבור, זה מה שרציתי".
2 צפייה בגלריה
לא מרוצה מההצעה. ראש מח"ש קרן בר מנחם
לא מרוצה מההצעה. ראש מח"ש קרן בר מנחם
לא מרוצה מההצעה. ראש מח"ש קרן בר מנחם
(צילום: עופר עמרם)
איך אתה מגיב למי שטוען שיש לך מניע אישי? אולי נקמני? "מי שחושב שיחשוב. אמרתי בזמן אמת שפרקליט המדינה שי ניצן, שהחליט לסגור תיק נגד ראש אגף חקירות פרידמן, שהיה חשד שביצע מעשה מגונה בפקודה זוטרה, אני אמרתי שאתם מעוותים את הדין כדי לסייע לאלשייך. לא חלמתי שאגיע לפוליטיקה, חשבתי שאני רוצה להגיד את האמת לציבור, עשיתי הכל כדי להתריע וביקשתי להישאר בתפקיד שלי. אני רוצה לעשות צדק , לכן אין לי עניין אישי".
אנחנו שומעים שראש מח"ש ממש לא מרוצה מההצעה, היא תפגע בעובדי ומפקדי היחידה? "ממש לא, זכויות עובדים הן מעל הכל ואסור לפגוע בהן. אין שום מטרה כזו. המטרה היחידה שקיימת היא לייצר איזון. כשהייתי בא לפרקליט המדינה עם מידע נגד קצין בכיר, מי שהיה שם זה הקצין בכיר - הוא מכיר אותו, הם חברים ושותפים לדרך. מי יחקור את מי? חשוב שיהיה גוף חזק מאוד שיחקור בכירים. היום אחרי ששי ניצן ומנדלבליט סירסו את מח"ש אין שום חקירה נגד ניצבים".