ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שלשום (יום חמישי) שיחת בירור עם ראש השב"כ רונן בר ושרת התחבורה מירי רגב, על רקע העימות החריף בין השרה לארגון - שבשיאו טענה כי "המהפכה חלחלה" לתוכו.
השיחה בין השלושה הייתה מתוחה מאוד, ובסופה לא יושרו ההדורים עד תום. כך, סוכם שרגב תיפגש בנפרד עם ראש השב"כ רונן בר בשבוע הבא, ושניהם ינסו ללבן את העניינים.

2 צפייה בגלריה
מירי רגב בנימין נתניהו רונן בר
מירי רגב בנימין נתניהו רונן בר
סאגה מביכה. רגב, נתניהו ובר
(צילום: מארק ישראל סלם, עמית שאבי, יאיר שגיא)
נתניהו דיבר בשיחה על הצורך לשמור על ממלכתיות וביקש לסיים את הסאגה המביכה, שבה תועדה רגב מכנה מאבטח שב"כ בתל השומר "מאבטח מושתן", ומורה לנהג שלה לנסוע על אף שהוא עלול לדרוס אנשים בדרך. ראש השב"כ מצידו הבהיר שהוא מגבה וימשיך לגבות את פעולת המאבטח, שלדבריו פעל באופן ממלכתי, מקצועי ומידתי.
כאמור, חרף רצונו של נתניהו הפרשה עדיין לא הסתיימה, ובין רגב לראש השב"כ תתקיים פגישה שבה השניים אמורים ללבן את העניינים. אגב, השניים כבר דיברו מאז התקרית יותר מפעם אחת - ובר אף עדכן את רגב מבעוד מועד בממצאי התחקיר שערך שב"כ.
רגב, נזכיר, סירבה להרפות מהאירוע גם אחרי שתחקיר שב"כ קבע שהנהג שלה פגע ברגלו של אחד המאבטחים - ומנגד איש מאנשי הארגון לא דחף אותה. היא טענה לטיוח וזלזלה בתחקיר, והובילה לכך ששב"כ פרסם תגובה חריפה וחריגה: "צר לנו ששרה במדינת ישראל בוחרת להשתלח באופן בוטה כלפי עובדים בארגון ממלכתי שמגן על חיי אזרחי ישראל. השרה בחרה להתעלם מממצאי התחקיר המגובה בעדויות רבות, שהוצגו לה על-ידי ראש השב"כ, וקובע כי לא בוצעה כל דחיפה על ידי איש מאנשי היחידה לאבטחת אישים של שב"כ וכן כי המאבטח נפגע ברגלו מנהג שלא נשמע להוראות האבטחה".
2 צפייה בגלריה
עימותים בין מירי רגב למאבטחים בכניסה לבסיס תל השומר
עימותים בין מירי רגב למאבטחים בכניסה לבסיס תל השומר
השרה טענה לטיוח. העימות בין רגב למאבטחי שב"כ
בשב"כ ציינו בתחקיר כי במקום נכחו גורמי אבטחה נוספים שאינם שייכים לשב"כ, ברמיזה שאולי הם אלה שאחראים לדחיפת השרה. "יודגש כי האירוע היה נמנע כולו אם הנהג היה פועל על פי הנחיות האבטחה ומזדהה כנדרש, כפי שבוצע עם שרים נוספים שהגיעו לאירוע, ונכנסו בהתאם להנחיות האבטחה, ללא כל חריגים", נאמר.
בשב"כ הוסיפו אז כי "למרות שבפועל, נכנס הנהג, כאדם לא מזוהה, ופרץ מחסום למתחם מסונן בו נמצא שר מאובטח, פעל המאבטח באיפוק תוך כדי ריסון הכוח. ממצאי התחקיר מלמדים כי המאבטח פעל בצורה שקולה ומידתית לאור הסיטואציה שהתפתחה במקום, וכן פעל בהתאם לנהלים, במקצועיות ובממלכתיות המצופה והנדרשת ממנו".
מקורבים לרגב טענו מנגד כי "תחקיר שב"כ קיקיוני, והתקיים בלי לשאול את השרה, את שר הביטחון ואת הנוכחים. עד עכשיו לא פנו אלינו לקבל את הסרטון המלא. לא דיברו עם איש מהנוכחים. אם ככה שב"כ מנהל תחקירים, כולנו צריכים לישון עם עין אחת פקוחה בלילה". בריאיון לערוץ 14, כאמור, השרה תקפה את שב"כ, טענה ש"המהפכה חלחלה" לתוכו ואמר כי היא בטוחה שהארגון יטייח את מה שהתרחש.
שב"כ, לשכת רה"מ, ולשכת שרת התחבורה סירבו להתייחס לדברים.
פורסם לראשונה: 20:08, 08.09.23