ברקע המחאה נגד קרן הארנונה, שהממשלה מבקשת לקדם במסגרת חוק ההסדרים, ראש העיר חיפה עינת קליש רותם מתחה ביקורת על הממשלה הבוקר (יום רביעי) בריאיון לאולפן ynet. "התרעתי מפני הקרן כבר לפני כשלושה חודשים, כשכולם יצאו לרחובות להפגין נגד המהפכה המשטרית. חוק ההסדרים הרסני, הוא הולך לחרב את השלטון המקומי. על פי הסימולציות כרגע, חיפה תפסיד כ-40 מיליון שקלים", אמרה.
קליש רותם ציינה כי הדרכים היחידות שבאמצעותן ניתן יהיה לפצות על ההפסד הן "לגבות את הכסף מהתושבים, או להוריד את רמת השירות. למשל, אחזקת חופי הרחצה של חיפה עולים בסביבות ה-40 מיליון, אך מגיעים אליהם מבקרים מכל המטרופולין. הממשלה צריכה להבין שאנחנו נותנים שירות לא רק לתושבי חיפה". היא הוסיפה: "אם מתעלקים על תושבי חיפה ולוקחים מהם כדי להעביר למקומות אחרים, יכול להיות שאנחנו צריכים להפסיק לשרת גם את כל הסביבה. זו שאלה בשלב הזה, ימים יגידו".
2 צפייה בגלריה
עינת קליש רותם
עינת קליש רותם
"המפעלים הורגים אותנו. תסגרו אותם, אנחנו לא רוצים את הכסף". עינת קליש רותם
(צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
על ההכנסות מהשטחים התעשייתיים בחיפה אמרה קליש רותם כי "יש אצלנו הרבה שטחים תעשייתיים, אבל הם הורגים אותנו. קחו אותם, אנחנו לא רוצים את הכסף. תסגרו את המפעלים". קליש רותם ציינה כי מנעה הקמת תחנת כוח בבתי הזיקוק לנפט, ועצרה "תהליכים גרועים ביותר" במפרץ חיפה. "המפרץ היה יכול להיות היום במצב הרבה יותר גרוע מכשקיבלתי אותו. במקביל אנחנו מדברים כבר על הוצאת בתי הזיקוק מהעיר", אמרה.
בהמשך התייחס קליש רותם להפיכתה של מכבי חיפה לאלופת המדינה בכדורגל, ומתחה ביקורת על חברי מועצת העיר שמסרבים לאשר את התקציב לחגיגות. "מכבי חיפה זכתה באליפות בפעם השלישית, זה באמת אושר גדול וגאווה ענקית. כולם מחכים לחגיגות ויש להן כבר תקציב שאישרו רוב חברי מועצת העיר, אבל פוליטיקת השנאה בארץ לא דילגה על חיפה", אמרה.
קליש רותם תיארה כי מדובר בתקציב בסך מיליון ו-200 אלף שקלים, והקבוצה תרמה לחגיגות גם מכספה, אך "יש גורמים במועצה שבולמים את זה. לא ברור למה, זה פשוט סתם חלקם אפילו מקדמים ספורט. עכשיו אנחנו נאלצים לקיים מחר ישיבה מיוחדת רק על הנושא הזה, בתקווה שאותם חברי מועצה יגיעו. זו פוליטיקה של שנאה, אין דרך אחרת לקרוא לזה".
2 צפייה בגלריה
מכבי נתניה מכבי חיפה חגיגות אליפות
מכבי נתניה מכבי חיפה חגיגות אליפות
"מגיע לתושבי חיפה ולחברי מכבי חיפה לחגוג את הניצחון"
(צילום: עוז מועלם)
עם כל הכבוד לחגיגות, זה הרבה כסף. לא עדיף להשקיע אותו במשהו אחר? "תושבי חיפה מחכים לאירוע הזה. ההערכה שלנו היא שיגיעו בערך 30 אלף איש - זה אירוע בסדר גודל של יום העצמאות, אז אנחנו שמחים להשקיע את הכסף. מגיע לתושבי חיפה ולחברי הקבוצה לחגוג".
אין קשר לכך שהבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות? בשנים קודמות לא היו חגיגות צמרת. "היו חגיגות. בשנה שעברה היו חגיגות מלאות שהשקענו בהן בסביבות מיליון שקלים, וגם אז ניסו להערים קשיים. כמובן שככל שהבחירות מתקרבות כל אחד מרגיש שיש לו את הזכות לטלטל עיר שלמה. תושבי העיר רוצים את החגיגות של מכבי חיפה ולא יעזור כלום. כמובן שהם רוצים גם דברים אחרים - ומקבלים".