הזקן שצימח נשיא המדינה בסמוך להיבחרו - אין בו עוד צורך. ילד המשי השקט, בעל פני הנער הנעימות, הוא המנהיגות שישראל משוועת לה בימים אלה. נאומו הדרמטי בטקס ביד ושם הקפיץ אותו באחת לדרגת המנהיגות שמתהווה רק בסערת קרב. אם ינהג בחוכמה הרי שהסערה המושלמת שחווה מדינת ישראל תביא אותו על קצה הגל שלה, לשפיץ עליו יושבים אבות האומה.
בסערת הקרב, ישראל איננה זקוקה למנהיגות קקופונית כאוטית. ההוכחה: המנהיגות הזו מתרסקת בסקרים. ישראל זקוקה למנהיגות החלטית, אבל חרישית. שתתריע, שתדפוק בדלת - אבל בשקט.

כך בערך גם כתב הרב יוסף סולובייצ'יק אבי היהדות האורתודוכסית-מודרנית במאמרו המכונן "קול דודי דופק". כך גם נרמז לאליהו הנביא כשיצא למסע המתיש לפגוש את הא-ל במדבר בהר חורב: בתחילה תהיה רוח סערה. לאחריה, רעש גדול. לאחריו תהיה סערת אש – ובסוף... דממה דקה. שקט. ילד המשי השקט, הנשיא הנוכחי יצחק הרצוג, הוא הדמות המושלמת.
ולא פלא. נדמה כי גם אביו וגם סבו של הנשיא הנוכחי, דופקים לו בדלת. הנשיא הוא בנו של נשיא המדינה לשעבר, אלוף (במיל') חיים הרצוג, שגם אצלו התכונות והנסיבות הפכוהו לדמות המושלמת שהצילה את ישראל בשתי סערות שהתרגשו עליה. במהלך משבר מלחמת יום הכיפורים היה האלוף הרצוג הקול המרגיע שאיחה את שברי החברה הישראלית השבורה בימי המלחמה הנוראה, הרגיע את העורף והשיג שקט עבור צה"ל שהיה דרוש להפוך את הסכנה לניצחון צבאי מזהיר.
כשהיה לנשיא השכיל חיים הרצוג למנוע משבר חוקתי חמור דומה למשבר שעל סיפו אנו היום. הוא קיבל החלטה אמיצה (חנינה לבכירי השב"כ שסרחו בפרשת קו 300) וגאל את ישראל מסכנה קיומית שרק היום אנו מבינים את עוצמת השבר הדומה לה. הטהרנים דאז טחנו אותו עד דק. הפגינו, איימו במרד ולחצו שיחליט ברוח הרחוב. הם טעו – והוא לא מצמץ.
ואם חיפשנו רמז נוסף באשר לאחריותו ההיסטורית של הנשיא הנוכחי – אזי, מה הסבירות לכך שהנשיא הנוכחי הוא נכדו וקרוי על שמו של הרב יצחק הרצוג זצ"ל, הרב הראשי הראשון לארץ ישראל.
לידיעת מבקשי הירידה מהארץ, במלחמת העולם השנייה יצא הרב הרצוג לאירופה וארה"ב לפגישות מדיניות בניסיון להציל יהודים. בחו"ל יעצו לו המארחים להישאר שם, מפאת סכנת השמדת אוניות הנוסעים על-ידי הצוללות הגרמניות. הרצוג הסב סירב, ושב ארצה תוך סיכון חייו. בארץ הוא הפיח רוח חיים בישוב היהודי שחשש שהנאצים יגיעו. להם הוא ענה בפשטות, גם לידיעת אחינו המודאגים דהיום, כי הנביאים התנבאו על שני חורבנות - לכן לא יהיה חורבן בית שלישי. הוא בטח בניצחון הבריטים - וצדק.
אביו וסבו של כבוד הנשיא הנוכחי, בעלי ארשת המשי ונועם הדיבור, הפכו לפלדה יצוקה ושידרו מנהיגות ללא פשרות כשהיה צריך להציל את האומה. כאז, כן עתה.
למרות השיחות בבית הנשיא, מישהו ממשיך להסתובב עם גפרורים ומימיית דלק. המשך חסימות הכבישים הברוטאליות, פריצה בפועל לתחנת משטרה לשחרור עצור, אי מילוי הנחיה מצד ניצב במשטרה, הצהרות מתלהמות - שאינן מטופלות ע"י רשויות החוק - מציתות את אדי הדלק ולא יאפשרו להגיע לפשרה המתבקשת שהנשיא חותר אליה.
רמי סימנירמי סימני
הרחוב ייבלם רק בהחלטה אמיצה של הנשיא. אמירה ערכית ברורה נגד עבירות על החוק. בגילוי דעתו של הנשיא ללא מורא הטהרנים. הרצוג חייב לייצר היום את הכשרת הלבבות שהחברה בישראל תצטרך מחר. כשסבו של הנשיא הנוכחי חיבר את התפילה לשלום המדינה – הוא לא ידע שיותר מכולם, יבוא היום ובעיקר נכדו יצטרך אותה.