פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בעיר, באמצעות המשטרה, הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד שלומי לוי בן ה-21 מטירת כרמל. האישום יוגש בגין המתה בקלות דעת של מירי מסיקה בת ה-48, גם היא מטירת כרמל, לאחר שנפצעה באורח אנוש בתאונת "פגע וברח" בעיר מפגיעת רכב שאותו גנב לוי, שלאחר מכן נטש אותו ונמלט מהמקום מבלי להגיש לה עזרה. בהמשך נקבע מותה.
הפרקליטות צפויה להגיש את האישום בימים הקרובים. מלבד המתה בקלות דעת יואשם לוי גם בסיכון אדם בנתיב תחבורה, הפקרה לאחר פגיעה, פריצה לרכב בכוונה לגנוב, שימוש ברכב ללא רשות, השמדת ראיות ועוד.
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הפגע וברח בטירת כרמל
זירת תאונת הפגע וברח בטירת כרמל
זירת התאונה בטירת כרמל
(צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מרחב כרמל, ניצב-משנה אלי מגן, סיפר כי מסיקה מצאה את מותה בדרך טרגית ואכזרית בעת שירדה בשעת בוקר מוקדמת מאוד לרדת מביתה כדי לזרוק את פח האשפה, ומשם להמשיך לסליחות. המקרה אירע ב-25 באוגוסט, יום שישי, בשעה 4:30. "הנהג הפוגע נטש אותה שם במצב אנוש וברח מהמקום", הסביר מגן. "מכונית השברולט המסחרית נותרה במקום התאונה".
לדברי מפקד תחנת טירת כרמל, סגן-ניצב ארז לחמיש, מדובר היה בזירה קשה. "התאונה התרחשה ממש מתחת לחלון ביתה של המשפחה", ציין. לדבריו, "אמה של המנוחה, אחותה ובני משפחה נוספים הגיעו לזירה וראו אותה דקות לאחר הפגיעה. זה היה קשה ביותר. כבר בזירה הבטחתי למשפחה שנעשה הכל כדי לתפוס את הנהג הפוגע". במשטרה אמרו עוד כי באופן מצמרר אביה של מירי מסיקה נהרג גם הוא בתאונת דרכים, מספר שנים לפני מותה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: דריסה למוות של תושבת טירת הכרמל
תיעוד: דריסה למוות של תושבת טירת הכרמל
לוי יואשם בין היתר בהמתה בקלות דעת, הפקרה ושיבוש ראיות
"כשבדקנו למי שייכת מכונית השברולט הגענו אל ביתו של הבעלים ומצאנו אותו ישן במיטתו", הוסיף מגן. "עיכבנו אותו לחקירה ובהמשך הוא נעצר. בעל הרכב הכחיש כל קשר לתאונה וטען כי בעת שישן מכוניתו נגנבה".
במשטרה הוקם צוות חקירה מיוחד בראשותו של פקד איימן סאלח, קצין אגף חקירות מודיעין בתחנת טירת כרמל. החוקרים ביצעו כמה פעולות חקירה, לרבות בדיקת מצלמות האבטחה, והגיעו למסקנה כי גרסתו של בעל הרכב נכונה והוא שוחרר. החשוד האמיתי, שלומי לוי, נעצר לאחר שנראה במצלמות מנסה לפרוץ למספר כלי רכב לפני גניבת מכונית השברולט.
מגן הסביר כי "בנינו פאזל שנתמך על ידי מידע מודיעיני שהגיע מאנשי המודיעין, מצלמות, ראיות פורנזיות ועדויות". חלמיש ציין כי "החשוד לא שיתף פעולה כל ימי חקירתו ולא נתן גירסה שמתיישבת עם הראיות שהצטברו נגדו".