יו"ר ארגון המורים רן ארז, שהודיע אתמול (שלישי) כי המועד האחרון למשא ומתן הוא היום, תקף הבוקר את שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ואמר בריאיון ל-ynet Live כי "שר החינוך רוצה לפתוח את שנת הלימודים ועושה כל מאמץ, אבל סמוטריץ' רוצה להוכיח שהוא גיבור וחזק, שהוא ילמד את ארגון המורים לקח". לדברי ארז, "שר האוצר ישבור את הארגון, יביא את מערכת החינוך להפרטה, לחוזים אישיים - ויחליש את המורים.
2 צפייה בגלריה
"לא רוצים השבתה - אבל נתקלים בהתנגדות מהאוצר". סמוטריץ' וארז
"לא רוצים השבתה - אבל נתקלים בהתנגדות מהאוצר". סמוטריץ' וארז
"לא רוצים השבתה - אבל נתקלים בהתנגדות מהאוצר". סמוטריץ' וארז
(צילום:קובי קואנקס, הדר יואביאן)
"משרד האוצר לא מעוניין לחתום על הסכם", המשיך יו"ר ארגון המורים. "למעשה כל מה שהם אומרים זה אם בהסתדרות המורים עשו הסכם כפי שעשו, לכם לא ניתן אפילו שקל אחד יותר, ופה התשובה שלי - אם הסתדרות המורים עשו הסכם לא טוב, זה לא אומר שגם אנחנו צריכים". הוא הוסיף: "ההורים צריכים לדעת שכל המשחק הזה של משרד האוצר - הוא על גבם של הילדים שלהם".
ארז הוסיף כי השיחות נמשכו בשעות הלילה "מתוך מטרה לשכנע ולחפש פתרונות". לדבריו, "אנחנו לא רוצים להשבית את פתיחת שנת הלימודים - אבל אנחנו נתקלים בהתנגדות מאוד חזקה של משרד האוצר". הוא הוסיף כי פנה בשבוע שעבר לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש את התערבותו בנושא. "עדיין לא קיבלתי תשובה", אמר. "אני מצפה שהוא יתערב, עדיין לא התייאשתי ממנו.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה 27.8
ישיבת ממשלה 27.8
"הגיע הזמן שנתניהו יכריע בין שר החינוך לשר האוצר"
(צילום: שריה דיאמנט)
"אם יש לנו שר חינוך שרוצה אבל לא יכול, ושר אוצר שיכול אבל לא רוצה - הגיע הזמן שנתניהו יקרא לשרים ויגיד שסך הכול הדרישות של המורים צודקות. הוא זה שיכול להכריע בוויכוח בין שני השרים", המשיך ארז. "תלמידי ישראל צריכים לדעת לפחות יום לפני פתיחת שנת הלימודים אם הם כן יכולים להגיע לבית הספר או לא. אני לא רוצה שהם יחכו עד הבוקר".
ישיבת המשא ומתן בין ארגון המורים למשרדי החינוך והאוצר נמשכה יותר מ-12 שעות ונגמרה בשעה 04:30 בבוקר. הפערים בין הצדדים עדיין גדולים, והשיחות צפויות להתחדש בשעה 15:00 בצהריים. ארז כאמור הודיע אתמול כי מבחינת הארגון היום יתנהלו השיחות המכריעות, ואם לא יושג הסכם - היציאה לשביתה תהיה סופית והמשא ומתן לא יחודש מחר.

החל מ-11:00: ועידת החינוך של ynet ו"ידיעות אחרונות"

כשזה מגיע לחינוך, זה נוגע בכולנו. מערכת חינוך משגשגת מצמיחה מתוכה יזמים, מנהיגים, אנשי תרבות ורוח ובעיקר נערים ונערות ערכיים יותר ומשכילים יותר. אולם כשהחינוך נפגע, זה יוצר תגובת שרשרת מדאיגה שקשה מאוד לתקן.
מערכת החינוך הישראלית מתמודדת כיום עם שורה של אתגרים: מחסור מתמיד בצוותי הוראה, תקציבים מוגבלים שמקשים על שיפור התשתיות ואיכות הלמידה, פערים בין מרכז לפריפריה ועוד. לצד אלו, קיימים גם לא מעט הישגים לימודיים ופורצי דרך שמאחוריהם עומדים שורה של מורים ומורות, מנהלים ומנהלות מסורים, שרואים במקצוע החינוך שליחות של ממש.
כל אלו ועוד יעמדו בליבה של ועידת החינוך השנתית של קבוצת "ידיעות אחרונות". הוועידה, שתיערך היום, תעלה לדיון את הנושאים הבוערים שעל סדר היום מתוך ניסיון להבין כיצד מובילים שינוי במערכת החינוך הישראלית.
בוועידה ייקחו חלק שר החינוך יואב קיש; מ"מ מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני; סמנכ"לית ומנהלת המינהל הפדגוגי במשרד החינוך, אינה זלצמן; מנכ''ל החברה למתנ"סים, טל בסכס; יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס; יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון; מנהלת אגף מו"פ, בתי"ס ניסויים ויוזמות במשרד החינוך, מירב זרביב; מנהלת אגף בכיר שירות פסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך, עינב לוק; ראש מינהל החינוך בעיריית ראשון לציון, אטי אדר; אלחנן פלהיימר, יו”ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית; מנהלת אגף א' לחינוך הגיל הרך אורנה פז; ויסאל גנאים, חברה מייסדת בעמותת אלרואד; איריס וולף, מנהלת אגף בכיר, הכשרה וכניסה להוראה; שירלי רימון ברכה, ראש מינהל החינוך בעיריית תל אביב; ראש מרכז מנור מבית יוזמות המאה, ד"ר מיכל טביביאן מזרחי; צח סימון, יוצר וכותב הבלוג "אמאל'ה אני אבא", ועוד שורה מרתקת של אנשי ונשות מקצוע.