השבוע ה-39 למחאות: כמדי שבוע, גם היום (שבת) יצאו המתנגדים למהפכה המשפטית להפגין ברחבי הארץ. ההפגנה המרכזית, גם השבוע, התקיימה בנוכחות רבבות בצומת קפלן בתל אביב. ברקע המהומות בעיר ביום כיפור, קראו המוחים: "לא תהיה כאן הפרדה". מפגינים חסמו את איילון והקימו שם סוכות מחאה עד שפונו, שניים נעצרו. ynet העביר את ההפגנה בקפלן בשידור ישיר.


9 צפייה בגלריה
הפגנה בתל אביב
הפגנה בתל אביב
רבבות בקפלן, הערב
(צילום: רויטרס /Ilan Rosenberg)
9 צפייה בגלריה
הפגנה בתל אביב
הפגנה בתל אביב
ההפגנה בקפלן
(צילום: מוטי קמחי)
9 צפייה בגלריה
הפגנה בתל אביב
הפגנה בתל אביב
סוכת המחאה על איילון
(צילום: מחאת קפלן)
9 צפייה בגלריה
שקמה ברסלר בהפגנה בתל אביב
שקמה ברסלר בהפגנה בתל אביב
האשימה את ה"קיצונים המשיחים" בחילול התפילה בכיפור. ברסלר
(צילום: מוטי קמחי)
9 צפייה בגלריה
דן הראל בהפגנה בתל אביב
דן הראל בהפגנה בתל אביב
"מעולם לא ראיתי את הביטחון הלאומי שלנו במצב גרוע יותר". הראל
(צילום: מוטי קמחי)
שקמה ברסלר, ממובילי המחאה, התייחסה בהפגנה לאירועי יום כיפור: "בשבוע האחרון קיבלנו כולנו דוגמא נוספת. ראינו את הקיצונים המשיחים, אנשי העליונות היהודית חוברים לראש ממשלת החורבן ומחללים את תפילת יום הכיפורים כדי לנסות ולפלג, לנסות ולהסית, לנסות ולהשניא איש על אחיו. הם נכשלו. אל מול ניסיונם האלים והכושל אנחנו מציבים היום קו ברור. שלא יהיה ספק לאף אחד, אנחנו ננצח את המיעוט הקטן והקיצוני שהשתלט על הממשלה ומוקדי הכוח".
אלוף במיל' דן הראל, סגן הרמטכ"ל לשעבר שכיהן גם כמפקד פיקוד דרום, הזהיר בהפגנה: "40 שנה אני בשרות מדינת ישראל, 36 מתוכן שירתתי בצה"ל. מעולם, אבל מעולם, לא ראיתי את הביטחון הלאומי שלנו במצב גרוע יותר". על חוק הגיוס אמר הראל: "תגרום לירידת מוטיבציית המתגייסים ולהתפוררות מואצת במערך הסדיר של צה"ל, כשאת היכולת המבצעית הנגרעת יספקו 'תפילות החרדים ועזרת חסדי שמיים'. וזה חברים סופו של צבא העם, ולנס שייצרנו כאן בעמל ויגע ב 75 השנה האחרונות".
על החקיקה אמר: "מרוצת העיוועים של הממשלה לפגיעה בבית המשפט העליון ולהחלשת בג"ץ ויכולת ביקורתו, חושפת את כל משרתי מערכות הביטחון, חיילים כאזרחים, לסיכון שיעמדו למשפט במדינות זרות על קבלת החלטה במחסום או הרוג בג'נין, ויד ממשלתנו תקצר מלהושיע".
בתל אביב התארגנה הצעדה השבועית מכיכר דיזנגוף. בקבוצות השכונה קראו להצטרף לצעדה והמפגינים שמילאו את הכיכר קוראים: "לא תהיה כאן הפרדה". המוחים הניפו את השלט: "תל אביב תישאר ליברלית". פעילי מחאה פרצו לאיילון צפון באזור ההלכה והקימו במקום סוכת מחאה. חלק מהמפגינים נאזקו על הסוכה, אולם המשטרה הצליחה לפנות אותם מהכביש בהמשך. שניים מהמפגינים נעצרו, ולשבעה נרשמו דוחות תנועה בסך אלף שקל.
מ"כוח קפלן" נמסר לפני ההפגנה: "אנו נמצאים כשבועיים לפני חזרת החקיקה הדיקטטורית, שבליבה השתלטות על מינוי השופטים והשתלטות עוינת על התקשורת החופשית. הסכנות אדירות ואם ממשלת חורבן הבית תנסה לפגוע ביסודות הדמוקרטיה הישראלית ולגרור את ישראל למשבר חוקתי היא תמצא מולה מיליונים שמגנים על הדמוקרטיה הישראלית בהתנגדות אזרחית שטרם נראתה כמותה".
מ"חופשי בארצנו - מטה המאבק" נמסר: "לא יצליחו להפריד בינינו. המאבק בהפיכה המשטרית ממשיך בכל הכוח. הערב כולנו נעמוד יחד, כתף אל כתף, אחים ואחיות, ישראלים וישראליות, אוהבי הארץ הזאת - כדי למנוע את המשך מסע ההרס של ממשלת החורבן". גורמים בארגון אמרו כי מתוכננות מחאות גם במהלך חג הסוכות, כשסוכות יוצבו מחוץ לבתים של בכירי הממשלה. בנוסף ייפרסו מאות סוכות שיח עם הציבור הדתי-מסורתי.


9 צפייה בגלריה
הפגנה בצומת כרכור
הפגנה בצומת כרכור
הפגנה בצומת כרכור
(צילום: פאול אורלייב)
9 צפייה בגלריה
הפגנה ברחובות
הפגנה ברחובות
ההפגנה ברחובות
(צילום: רובי יהב)
9 צפייה בגלריה
הפגנה בכיכר ספר בחיפה
הפגנה בכיכר ספר בחיפה
כיכר ספר בחיפה
(צילום: מחאת העם חיפה)
9 צפייה בגלריה
הפגנה בגשר דרורים
הפגנה בגשר דרורים
גשר דרורים
(צילום: מיכה ורדי)

בעיר רחובות הפגינו כאלף בצומת פארק המדע. המוחים הניפו שלט שבו נכתב: "שלומית בונה חוקה". מהרטה ברוך-רון, סגנית ראש העיר תל אביב לשעבר, נאמה בהפגנה: "מדינת ישראל במשמרת אצלנו - עבור כל היהודים בעולם, היא המפלט שלא היה לנו, והיא המפלט היחידי שלנו". מאות הפגינו גם במודיעין.
בצומת העוגן בעמק חפר, על כביש 4, הפגינו מאות. המוחים פרסו שם את מגילת העצמאות. עשרות הפגינו גם על גשר נעורים בעמק חפר. עשרות הפגינו גם בגשר דרורים מעל כביש 4. בחיפה מפגינים כאלף. אלפים מחו גם ברחבת קניון ערים בכפר סבא, וצעדו לאחר מכן במרכז העיר. שופטת העליון לשעבר אילה פרוקצ'יה נאמה בהפגנה: "השלטון בגד בנו. הבגידה הזו צורמת עמוק בנשמתו של הציבור החופשי. הציבור הזה לא ימצא מנוח עד שנאמנות השלטון לנו, האזרחים, תושב על כנה".
בצומת צמח שבצפון הותקף אחד המפגינים על ידי מתנגד למחאה, שתועד אומר: "חבל שלגרמנים נגמר הגז. אל תדאגו, לפיד נתן ללבנון את הגז. והוא מוכר אותו לגרמניה".