ה"סאנדיי טיימס" דיווח שהנסיך צ'רלס הסכים לקבל תרומה של מיליון פאונד (1.19 מיליון דולר) ממשפחתו האמידה של אוסמה בן לאדן – מנהיג ארגון הטרור אל-קאעידה, שעמד בראש הארגון בזמן מתקפת הטרור בארה"ב ב-11 בספטמבר 2001, וחוסל על-ידי האמריקנים עשור לאחר מכן.
הנסיך צ'רלס קיבל את התרומה מבכר בן לאדן ואחיו שפיק. השניים הם אחים למחצה של אוסמה. אביהם של השלושה הוא מוחמד בן עוואד בן לאדן, מיליארדר יליד תימן. לפי הפרסום, צ'רלס הסכים לקבל את התרומה ל"קרן הצדקה של הנסיך מוויילס" – אחד מארגוני הצדקה של יורש העצר – כשנפגשה עם בכר בן לאדן בבית קלרנס – מעונו הרשמי. הפגישה הייתה ב-2013 – שנתיים בלבד אחרי חיסולו של אוסמה בן לאדן בפשיטה של הקומנדו האמריקני בפקיסטן.
2 צפייה בגלריה
הנסיך צ'רלס
הנסיך צ'רלס
הנסיך צ'רלס. היועצים המליצו לא לקבל את הכסף
(צילום: רויטרס)
אין ראיה לכך שבכר ושפיק בן לאדן היו מעורבים בטרור או במימון של פעולות טרור. למרות שאין חשד לעבירה פלילית בקבלת התרומה, ב"סאנדיי טיימס" נכתב שכמה מיועציו של צ'רלס הפצירו בו שלא לקבל את התרומה מהמשפחה הסעודית העשירה. איאן צ'שיר, יו"ר "קרן הצדקה של הנסיך מוויילס", טען שמי שהחליטו לקבל את הכסף היו נאמני הקרן – ולא הנסיך עצמו.
הפרסום עלול לגרום נזק תדמיתי נוסף ליורש העצר, בזמן שבבריטניה כבר חוקרים טענות לשחיתות בארגון צדקה אחר של צ'רלס – "קרן הנסיך". מייקל פוסט, שניהל את הקרן, פרש בנובמבר מתפקידו וכמה שבועות לאחר מכן דיווח "סאנדיי טיימס" שפוסט – שבמשך שנים היה יד ימינו של צ'רלס בן ה-73 - הציע להעניק הטבות למי שיעבירו תרומות לקרן הצדקה שבראשותו.
משטרת לונדון חוקרת טענות שגורמים ב"קרן הנסיך" הציעו לסייע למיליארדר סעודי לקבל אזרחות בתמורה לתרומות שיעביר לקרן. אותו מיליארדר הוא מחפוז מרעי מובארק בן מחפוז, שתרם לפרויקטים שיקרים ללבו של יורש העצר.
2 צפייה בגלריה
אוסמה בן לאדן ארכיון 1997
אוסמה בן לאדן ארכיון 1997
אוסמה בן לאדן. חוסל ב-2011, עשור אחרי מתקפת הטרור בארה"ב
(צילום: AP)
בחודש שעבר דיווח "סאנדיי טיימס" שצ'רלס קיבל תרומה של שלושה מיליון אירו במזומן מראש ממשלת קטאר לשעבר. לפי העיתון צ'רלס קיבל את הכסף בשלוש פגישות אישיות עם הבכיר הקטארי, בין 2011 ל-2015. התרומה הועברה ל"קרן הצדקה של הנסיך מוויילס" - שקיבלה גם את התרומה ממשפחת בן לאדן.