שבועיים אחרי שנרצחה בת שבע נגרי, תושבת בת חגי ואם לשלוש בנות, בפיגוע הירי בהר חברון, פתחו בני משפחתה במיזם שמתכתב עם סיפור חייה והחליטו להקים מקווה טהרה לזכרה. "בחרנו במיזם שמטרתו להביא חיים לעולם", סיפר ישראל רביד, אחיה של נגרי.
3 צפייה בגלריה
 בת שבע נגרי
 בת שבע נגרי
בת שבע נגרי. "הייתה כתף תומכת לכל בעיה"
נגרי, נורתה למוות לעיני בתה בת ה-12 שלא נפגעה, ולצד אריה גוטליב (39), נהג הרכב שהסיע אותה ונפצע באורח קשה. היא הייתה גננת באפרת - שם מתגוררת משפחתה. יום אחרי הפיגוע נעצרו שני פלסטינים החשודים בירי. לוחמי ימ"מ עצרו את המחבלים ב-03:00 לפנות בוקר בביתם, במסגרת פעילות מודיעינית לצד לוחמי סיירת צנחנים והנשק ששימש אותם נתפס יחד איתם
בת שבע ובעלה אליאס היו מאותגרי פוריות ובמשך שש שנים עברו טיפולים עד שנולדה בתם הבכורה שיראל. הם המשיכו בטיפולי הפוריות ולא התייאשו מלהגשים את חלומם - להקים משפחה גדולה ומפוארת, אך חוו קשיים רבים.
3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
(צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
לפני ארבע שנים וחצי הצטרפו למשפחתם שתי ילדות אומנה, אותן גידלו כאילו היו שלהם מיום היוולדן. לצערם העמוק של אליאס ובת שבע בית המשפט החליט להשיב את שתי הילדות לחזקת סבתא רבתא שלהן לפני שנתיים.
בני הזוג לא ויתרו ולאחר זמן מה הצטרפו למשפחה שני אחים באומנה, אותם גידלו ונשארו חלק מהמשפחה עד היום. לזכרה של בת שבע ולעילוי נשמתה החליטו בני המשפחה להקים מקווה טהרה לנשים ביישוב רמת גלעד שבשומרון, שנקרא על שם גלעד זר, שנרצח בפיגוע ירי בצומת ג'ית הסמוכה לאחת הכניסות לשכם לפני 22 שנים.
3 צפייה בגלריה
 בת שבע נגרי
 בת שבע נגרי
נגרי. "להדליק את האור שלה אפילו במעט"
"המהות של מקווה טהרה שבו האישה מגיעה לטבול על מנת להוסיף חיים וליצור חיים היא בדיוק המהות של בת שבע ז"ל שכולה הייתה אשת טוהר וחסד ושחלומה היה להקנות חיים לדור חדש בארץ", כתבו בני משפחתה. "בנוסף להיותה אמא נפלאה בת שבע הייתה גם גננת מהממת שקיבלה את ילדי הגן בכל יום בחיבוק גדול ובשמחה והיא שימשה להם כאמא שנייה".
בשיחה עם ynet סיפר רביד: "בת שבע הייתה אחותי הבכורה. ככזאת היא ידעה תמיד להיות הכתף התומכת והאוזן הקשבת לכל בעיה. אני הרגשתי שהקשר בינינו היה כל כך עמוק שהיינו יודעים מה עובר אחד על השנייה רק ממבט בעיניים. היא הייתה אור גדול שכבה ברגע וכעת אנחנו מנסים למצוא דרך שבה נוכל להדליק את האור שלה אפילו במעט".
לתרומות היכנסו ללינק: https://causematch.com/Nigri/129016