כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד חסן נאדף (27), תושב עכו, שיצר קשר עם אנשי ארגון הטרור הפלסטיני החזית העממית והסכים לסייע להם לקידום פעילות הארגון - כולל העברת אמצעי לחימה.
2 צפייה בגלריה
חסן נדאף
חסן נדאף
חסן נדאף
(צילום: מתוך פייסבוק)
על פי כתב האישום, שהוגש אחרי חקירה משותפת של שב"כ וחוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב אשר, נדאף היה חבר בפייסבוק של אישה בשם רודה אבו עג'מה, תושבת בית לחם, והבין כי היא משתייכת לחזית העממית או תומכת בה. בחודש מרץ היא יצרה איתו קשר, ביקשה ממנו לעבור לטלגרם והסבירה כי לא ניתן לדבר על הנושא בפייסבוק. כשעברו לשוחח באפליקציית המסרים, היא כתבה לו כי התבקשה למצוא מישהו אמין, שמכיר את הארץ היטב, לצורך ביצוע משימות שונות.
נדאף, שבעבר שיתף תמונה שבה הביע תמיכה במחבל אדהם בשיר, ממבצעי הלינץ' במור ג'אנאשוילי, כך לפי האישום, הבין כי היא פועלת לגייסו - והסכים. השניים עברו לשוחח באפליקציית "סיגנאל" - שם הסבירה כי בארגון מעוניינים באחד "משטחי 48" - ערבי ישראלי - שירכוש מכונית ויעביר מדי פעם כסף, איגרות וייתכן גם חפצים - בתמורה לכיסוי ההוצאות.
2 צפייה בגלריה
אדהם בשיר
אדהם בשיר
הביע בו תמיכה. אדהם בשיר, ממבצעי הלינץ' במור ג'אנאשוילי
(צילום: גיל נחושתן )
במסגרת השיחה בין השניים, כך תואר, שאל נדאף אם "העבודה" היא של המפקדה הכללית של הארגון או באמצעותה, ורודה השיבה כי מדובר במפקדה הכללית וכי היא מסייעת למצוא את האנשים המהימנים ביותר. נדאף כתב לרודה כי השיח במסגרת זו לא מתאים, וביקש להמתין עד שייפגשו. כמה ימים אחרי נפגשו השניים בטיילת בעכו. במהלך המפגש, מסרה לו רודה מכשיר טלפון סלולארי, ואמרה לו שיש בחור מחו"ל "מהחומור", (צבע האדום), המזוהה עם הארגון, ששמו "אבו צאפי", שרוצה לשוחח עמו.
נדאף, כך נטען, הבין ש"אבו צאפי" הוא חבר בחזית העממית והתכתב איתו בטלפון הסלולרי של רודה - שם נשאל אם יסכים לשמש שליח, גם של אמצעי לחימה. הוא הסכים - ורודה הבטיחה לו שתיצור איתו קשר כדי לספק לו טלפון ורכב. נדאף נעצר בחודש שעבר, וכך נמנעה כוונתו לסייע לארגון. האישום מייחס לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר למתן שירות לארגון טרור.
שב"כ והמשטרה מסרו כי "שב"כ ער למאמצי ארגוני הטרור לפעול לגיוסם של ערביי ישראל לקידום פעילות טרור. בהתאם לכך, ככל שיתקבל מידע על אודות מגע עם גורם טרור, אף ללא מימוש צעדים בפועל, ינקטו שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל את הצעדים הנדרשים לסיכול הקשר ולמיצוי הדין עם מבצעי העבירה".