כוחות צה"ל פועלים הערב (שבת) במחנה הפליטים ג'נין במבצע רחב היקף לסיכול תשתיות טרור. בין היתר פועלים במקום כוחות מילואים בפיקודה של חטיבה 646 (צנחנים במילואים) יחד עם מג"ב וכלי הנדסה.
כוחות הנדסה חשפו צירים כדי לנטרל מטענים שהוטמנו בהם. בסביבת בית החולים בג'נין התפתחו חילופי אש בין לוחמי צה"ל למחבלים חמושים שהשליכו מטענים לעבר הכוחות.

הלוחמים ירו לעבר המחבלים ועל פי דיווחים פלסטינים הרגו שניים מהם. גורם ביטחוני אמר: "אנחנו מפעילים לחץ כבד עם רצף מבצעים גבוה מאוד שלא נראה שנים במרחב, הקבוצה החמושה במחנה הפליטים ג'נין תתפרק ותחוסל".
הפעילות בלב ג'נין היא חלק ממהלך היקפי רחב ואגרסיבי שמנהלים באוגדת איו"ש ובפיקוד המרכז לפירוק גדודי המחבלים במחנות הפליטים. עד כה מתחילת המלחמה בוצעו 12 תקיפות אוויריות של חיל האוויר באזור יהודה ושומרון.
בצה"ל נערכים להסלמה ברחבי יהודה ושומרון בעקבות שחרור המחבלים במסגרת העסקה לשחרור החטופים. החשש הוא מהתגברות הפרות הסדר בכפרים ובערים ומעימותים עם כוחות צה"ל לצד פיגועים בצירים וביישובים.
ביום חמישי, נזכיר, גדודי אל-עיאש באזור ג'נין, המזוהים עם ארגון הטרור חמאס, טענו כי שיגרו טיל לעבר היישוב שקד שבצפון השומרון, "בתגובה לפשעי הכיבוש בעזה ולמען האסירים". לא דווח על נפילה של הטיל, אולם בהמשך הגדודים אף פרסמו תיעוד של רגע השיגור.

עוד קודם לכן כוחות צה"ל פעלו משעות הלילה בכמה מוקדים ביהודה ושומרון. במחנה הפליטים בלאטה בשכם פעלו לסיכול טרור במשך כ-14 שעות מאות לוחמים מגדודי המילואים של חטיבה 646, עצרו 12 מבוקשים, חיסלו מחבל ואיתרו אמצעי לחימה רבים ועמדות תצפית שמהן הופעלו מטעני חבלה על הכוחות.
במקביל לפעילות בבלאטה, מאות לוחמי מילואים וכוחות מג"ב פעלו בשבוע שעבר בעזון, מזרחית לקלקיליה, פשטו על יותר מ-60 יעדים, עלו על עשרות מבנים, תחקרו עשרות חשודים ועצרו 10 מבוקשים. הכוחות איתרו אמצעי לחימה, תחמושת, חומרים לייצור מטענים ודגלים וחומרי תעמולה של חמאס, ובנוסף הוחרמו גם 10 משטובות.
בלילה שלפני, בין שלישי לרביעי, פעלו כוחות צה"ל במילואים ומג"ב במחנה הפליטים טול כרם. בפעילות הכוחות נחשפו כבישים שתחתם הוטמנו מטעני חבלה, התקיימו חילופי אש של ירי וזריקת מטענים על כוח צה"ל, ונעצרו מבוקשים במקום. כלי טיס תקפו מהאוויר מחבלים שסיכנו את הפעילות. בנוסף, נעצרו מספר מבוקשים ואותר חמ"ל תצפיות שממנו עקבו המחבלים אחר כוחות צה"ל.
סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא דיווחה על חמישה הרוגים ופציעה של כמה נוספים בתקיפה, וטענה כי כוחות קרקעיים הסתערו על מחלקת המיון של בית החולים. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע על מותו של אדם נוסף בתקיפה האווירית - הרוג שישי בתקיפה. כלי הטיס, על פי הדיווח, הפציץ בשני טילים בית בשכונת אל-בלאונה ופצע לפחות שלושה צעירים.