2 צפייה בגלריה
שני ברדיצ'בסקי
שני ברדיצ'בסקי
שני ברדיצ'בסקי
(באדיבות המשפחה)
בית המשפט השלום בחיפה הרשיע היום (ראשון) את נדב לוי, שהיה האחראי ומחזיק בדירה בטירת כרמל על שם סבו, בעבירה של גרימת מותה ברשלנות של שני ברדיצ'בסקי, שהתחשמלה למוות במקלחת בדירה ששכרה ממנו בשנת 2017, שישה ימים לאחר חתונתה.
בחודש ינואר האחרון גזר בית המשפט השלום בחיפה תשעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות על נאשם נוסף בפרשה, אליהו יחיא (66) מטירת כרמל, שהיה ה"חשמלאי" שניתק את ממסר הפחת בדירה וגרם להתחשמלות, למרות שהוא אינו חשמלאי מוסמך. הפרקליטות הגישה ערעור על גזר הדין, וההחלטה בערעור טרם ניתנה.

האסון אירע באוגוסט 2017, כשבוע אחרי חתונתם של שני ודני ברדיצ'בסקי, שעברו להתגורר בדירה שבועיים לפני כן. שני בת ה-24 נכנסה למקלחת, פתחה את זרם המים, ספגה מכת חשמל, התמוטטה ואיבדה את הכרתה. בעלה דני שחזר מבית הכנסת הבחין באשתו ללא הכרה והתקשר למד"א - אך כל מאמצי צוות ניידת טיפול נמרץ להצילה לא הועילו.
בתום חקירה של המשטרה החליטה פרקליטות מחוז חיפה להגיש כתב אישום לבית משפט השלום בעיר נגד נדב לוי, ששימש כאחראי ומחזיק בדירה מטעם סבו, וכן כאחראי על השכרת הדירה ותחזוקתה השוטפת, לרבות טיפול בליקויים שונים בדירה באמצעות בעלי מקצועף ונגד אליהו יחיא.
יחיא, נהג משאית במקצועו, ששימש כאיש תחזוקה בדירה מטעמו של לוי. הפרקליטות טענה כי יחיא ביצע עבודות חשמל רשלניות מבלי שהייתה לו הכשרה מתאימה ומבלי שהחזיק ברישיון חשמלאי, ואלה הובילו לאסון ולמותה של שני. יחיא הביע צער על מעשיו והסביר כי פעל בחוסר זהירות ומבלי שהקדיש חשיבה מספקת להשלכות מעשיו.
2 צפייה בגלריה
שני ברדיצ'בסקי ז"ל
שני ברדיצ'בסקי ז"ל
התחשמלה למוות שישה ימים לאחר חתונתה. שני ברדיצ'בסקי
(באדיבות המשפחה)
דני ברדיצ'בסקי, האלמן של שני, אמר בתחילת השנה בעקבות גזר הדין של יחיא כי "גזר הדין מבחינתנו התיר את דמה של שני האהובה שלנו. בית המשפט קבר את שני בפעם השנייה בגזר הדין המקל שגזר על הנאשם. מדובר באדם שהציג עצמו כחשמלאי, אך בפועל לא היה מוסמך ולא ידע את העבודה". התובעת, עו"ד רונית גרניק, ביקשה מבית המשפט להרשיע גם את נדב לוי בעבירה של גרימת מותה ברשלנות של ברדיצ'בסקי.
בפתח הכרעת הדין כתב השופט שלמה בנג'ו כי "זוג צעיר שזה עתה נישא התגורר יחד בדירה שנשכרה מלוי. מערכת החשמל בדירה לקתה בליקויים שונים שדווחו ללוי על ידי הדיירת הקודמת. הוא פנה לאיש התחזוקה שלו יחיא, שהסתבר כי אינו חשמלאי מוסמך, לטפל בתקלות החשמל. הוא גישר על מפסק הפחת והותיר את הדירה ללא הגנה מפני התחשמלות. למרבה האסון, בסמוך לאחר מעבר הזוג לדירה, התחשמלה הכלה למוות בעודה במקלחת. זרם חשמל שזלג לצנרת המקלחת היכה בה עד מוות".
בהכרעת הדין סקר השופט את כל חומר הראיות, חוות דעת המומחים והעדויות, וקבע כי "במחדליו, גרם הנאשם למותה של המנוחה ברשלנותו, כי רבה היא". לדבריו, "מצבור הראיות, לצד הוראות החוק והדין, לימדו כי ללוי כמשכיר הדירה אחריות לגרימת מותה מאחר שלא העמיד לרשותה, טרם ההשכרה ותוך כדי השכרת הדירה והשימוש בה, דירה בטוחה החפה מסיכונים למשתמשים במערכת החשמל שבה".

"הנאשם הגדיל לעשות, ושכר את יחיא, שאינו חשמלאי מוסמך, לתקן תקלות חשמל בדירה ולהחליף מפסק פחת בלוח החשמל, ואישר לו לנתק את הדירה ממפסק הפחת, תוך שאיפשר לבני הזוג המשך שימוש בה מספר ימים ללא כל הגנה, ומבלי שהוא מתריע ומזהיר אותם מפני סכנת המוות שיש בכך", מסר השופט.
דני ברדיצ'בסקי אמר ל-ynet בעקבות ההרשעה כי "אין לנו שמחה לאיד אך אנחנו מרגישים שנעשה צדק, ולו הקטן ביותר. נדב לוי בעל הדירה היה חייב להיות מורשע. הוא התעלם מכל תמרורי האזהרה שהיו לו במהלך הזמן והתעלם מכך ששכר אדם לא מוסמך כדי לחסוך כסף. התחושה של המשפחה היא שיש סוג של תחילת סגירת מעגל, אומנם קטנה מאוד, אבל גם זו התקדמות".
ברדיצ'בסקי ציין בנוסף כי "המשפחה מקווה ומצפה שעונשו של בעל הבית יהיה עונש ראוי ומרתיע והוא יישב תחת סורג ובריח למען כלל מדינת ישראל, ולמען יראו וייראו. המשפחה גם ממתינה להחלטה בעניין הערעור שהוגש על עונשו של מי שלקח על עצמו את תפקיד החשמלאי. אנחנו מקווים ששני הנאשמים יכנסו מאחורי סורג ובריח כדי שמקרים כאלו לא יישנו. רק ענישה מרתיעה תביא לשינוי בתפיסה".
ברדיצ'בסקי סיכם כי "שני הייתה אהבה גדולה. היינו שבעה חודשים וחצי ביחד לאחר שהכרנו בשידוך. אחרי שלושה חודשים החלטנו להתחתן וכעבור כמה חודשים נוספים התחתנו. שישה ימים לאחר הערב הכי שמח שלנו שני התחשמלה למוות בחדר המקלחת".