בית משפט השלום בחדרה האריך היום (שני) ב-11 ימים נוספים את מעצרו של הגבר בן ה-43 שעל פי החשד רצח את אביו בן ה-80 וניסה לרצוח גם את אמו בדקירות אתמול בחדרה. רפ"ק איציק גבאי, סגן מפקד תחנת חדרה שהיה בזירת הרצח בעיר, סיפר הבוקר בריאיון ל-ynet Live כמה מהדברים שראה במקום. לדבריו, מדובר היה ב"מחזה מחריד. אני משרת במשטרה 28 שנה, מעולם לא ראיתי זירה כל כך מחרידה. מחזה לא אמיתי". אבי אילון, סנגורו של החשוד, טען בדיון בבית המשפט כי "הוא סיפר לי מדוע ביצע את הרצח - 'קיבלתי לשם שמיים, זה מהתורה'".
3 צפייה בגלריה
 הארכת מעצר לחשוד ברצח אביו בבית המשפט השלום בחדרה
 הארכת מעצר לחשוד ברצח אביו בבית המשפט השלום בחדרה
החשוד ברצח בבית המשפט, היום
(צילום: גיל נחושתן)

החשוד הוכנס לדיון בבית המשפט, לא דיבר ולא הביע חרטה. עורך דינו טען כי הוא נמצא במצב נפשי קשה מאוד, ופנה לנציג המשטרה: "אתם יודעים שהוא מוכר נפשית?". נציג המשטרה השיב לו כי "יש לנו אכן אינדיקציה שיש לו עבר פסיכיאטרי", וביקש מבית המשפט להאריך את מעצר החשוד ב-14 יום.
עו"ד אילון הוסיף כי "החשוד לא מבין את האירוע בכלל, לא מגיב. הוא היה מאושפז בצרפת במחלקות סגורות בעבר. אין ספק שהיעדר הטיפול הביא לתוצאה הקשה. הוא חייב להיות במסגרת אשפוזית כדי שלא יקרה לו משהו, הוא לא יכול להיות בתנאי מעצר רגילים". בהמשך הוא ביקש להפחית את ימי המאסר שביקשה המשטרה.
השופטת רקפת סגל מוהר ציינה כי עולה תמונה קשה מרצח האב, שבוצע באכזריות מיוחדת. לדבריה, ניסיון רצח האם לא הושלם "בדרך נס". היא הוסיפה כי "עולה כי מדובר במי שמוכר למערכת הפסיכיאטרית משני אשפוזים קודמים בכפייה בצרפת ובישראל".
3 צפייה בגלריה
רפ"ק איציק גבאי, סגן מפקד תחנת חדרה
רפ"ק איציק גבאי, סגן מפקד תחנת חדרה
"השוטרים הצילו את האם ממוות ודאי". גבאי
(צילום: אביהו שפירא)
החשוד יועבר למרכז הרפואי שער מנשה לצורך בדיקה על ידי פסיכיאטר מחוזי ויישלח להסתכלות, ככל שידרש. עוד הוחלט עתה כי שמו אסור בפרסום.
רפ"ק גבאי תיאר את השתלשלות האירוע: "סמוך לשעה 14:00 בצהריים קיבלנו הודעה משכנה שמתגוררת בסמוך לדירה על שמיעת צעקות, ועל פרט שאני לא יכול לחשוף, שבעזרתו הבנו למעשה שיש פה זירה קשה מאוד. בזירה הבחנו בדלת נעולה. פרצנו את הדירה ושם נגלה לעינינו מחזה מחריד ביותר. כשנכנסתי פנימה הבחנתי בחשוד רוכן על אמו וכמעט רוצח אותה. בשלב זה השתלטנו עליו באמצעות אקדח טייזר, אזקנו אותו כמובן, ובסריקות בדירה נגלה לעינינו מחזה מחריד. כך המשכנו את הטיפול בזירה".
בהמשך הדגיש גבאי כי "שוטרי מחוז חוף ותחנת חדרה הצילו את האם ממוות ודאי. זה מצמרר פשוט לחשוב על זה". לדבריו, "הרמנו אותה ודאגנו לה, תשאלתי אותה והיא סיפרה לי את שאירע. האם מדברת, מתקשרת, נגבתה ממנה עדות מסודרת. היא מיד פונתה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. לשמחתי באמת הגענו ממש בזמן, עניין של 40-30 שניות והיא לא הייתה איתנו".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחדרה
זירת הרצח בחדרה
זירת הרצח בחדרה
(צילום: איתן גליקמן)

מה החשוד טוען? "במצב שהוא נמצא, החשוד לא ממש טוען. משאיר לפסיכיאטרים לבדוק. הוא נמצא בסדרת בדיקות, מניח שיהיו תשובות בימים הקרובים".
מתי הבנתם שמדובר בהורים ובנם? "האירוע נפתח כאירוע אלימות בין בני זוג. לא הבנו את הסיטואציה עד שנכנסנו פנימה. ברגע שראיתי את המחזה הזה - שאדם רוכן מעל אישה - לתומי חשבתי שהסיפור הוא אלימות בין בני זוג. אז למעשה הבנתי, אחרי שעשיתי סריקה בדירה, שזה לא הסיפור. שהוא למעשה ניסה לרצוח את אמו".
לפי כמה מהשכנים היו תלונות וטענות על החשוד. מה אתה יכול להגיד על זה? "בדקתי את העניין. בבדיקה ראשונית, מבחינת המשטרה אין ממש תימוכין לדבר הזה".
פורסם לראשונה: 11:43, 28.08.23