1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
השר איתמר בן גביר וראש הממשלה בנימין נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי )
אבדה מפלגה. כל היודע דבר על מקום הימצאה מתבקש להודיע על כך במצודת זאב, רחוב המלך ג'ורג' 38, תל אביב. "הליכוד - תנועה לאומית ליברלית", זה השם. וזו המהות. הלאומית ביטויה במדיניות ביטחונית קשוחה - קיר הברזל: לא מאמינים לפלסטינים ולא סומכים עליהם, מחזקים את ההתיישבות וגאים בחוק הלאום. אבל מה עם הליברלית? לאן היא נעלמה? ישנם שרי ליכוד וחברי כנסת שלנו שיכולים היו להיות בש"ס או במפלגות ימין קיצוני ואף אחד לא היה שם לב. ואם הליכוד היא כמו מפלגה חרדית או מפלגת שוליים קיצונית, אז בשביל מה להצביע ליכוד? עדיף כבר המקור על החיקוי.
ליברליות משמעה חופש, סובלנות, מתינות, קבלת האחר, שוק חופשי ויוזמה, שוויון בפני החוק, שוויון בנטל, בזכויות ובחובות, ונוסף על אלה ערכי הליכוד ההיסטוריים, בהם חמשת המ"מים של זאב ז'בוטינסקי, והוד והדר בהתנהלות. איפה כל זה? איך הצרחות, הקללות והגידופים מסתדרים עם ההוד וההדר? כמה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו עוצמים עיניים ממבוכה בשעה שמי מנציגינו פולט דבר הבל, טירוף או הזיה? לאן נוליך את הבושה בכל פעם שגלית דיסטל אטבריאן או טלי גוטליב פוצות פיהן? איפה כל שאר נציגי הליכוד? אתם מרוצים ממה שאתם רואים? למה שלא תגידו משהו? ממה אתם כל כך פוחדים? אם תמשיכו ככה אנחנו בדרך לאופוזיציה - להרבה שנים.
הליכוד היא מפלגת שלטון ויש לזה משמעויות. היא חייבת להיות ממלכתית, מכובדת וראויה לשלטון. בימים נורמליים של הליכוד, כשאחד כמו איתמר בן גביר היה נואם בכנסת, ראשי המפלגה היו יוצאים מהמליאה. היום הנֵפל הכושל הזה הוא שר בכיר אצלנו בממשלה. איזו בושה. הביטחון האישי בשפל המדרגה, האנרכיה בנגב בשיאה. אף עבריין לא סופר את שר המשטרה, הפשע ומעשי הרצח ברחובות משתוללים בלי הכרה. אפס בהישגים ואפס בעבודה, אבל כמו מכונת דיבורים על אוטומט, השר אינו סוגר את פיו לשנייה.
בכל הדיבורים אין טיפה של לקיחת אחריות על הכישלון שלו ועל המחדל. כולם אשמים חוץ ממנו. אבל הברבור האווילי שלו גורם לישראל ולהתיישבות נזק שכל הפלסטינים יחד לא גורמים. צריך ללכת אחריו עם מטאטא ויעה ולנסות למזער את הנזקים. מתי יעיף אותו כבר ראש הממשלה בנימין נתניהו? כמה נזק הוא עוד צריך לגרום לפני שישוגר בחזרה אל אוסף התמונות וסמלי המכוניות שלו? מתי ייכנס כבר ראש הממשלה לאירוע?
גלעד שרוןגלעד שרוןצילום: ירון ברנר
המדינה היא פיקדון שאותו מקבלים הממשלה והעומד בראשה, ועליהם להחזיר אותה בתום הקדנציה במצב טוב משקיבלו אותה. אחרת, מה הם עשו בכל תקופת הכהונה? האם יש פרמטר כלשהו שבו מצב המדינה טוב עכשיו משהיה? אפשר להאשים את כולם, לפעמים גם בצדק, אבל בסוף האחריות מונחת לפתחו של מי שעל ההגה. זה הכי טוב שאתם יודעים לעשות?
אנשי ימין רבים לא רוצים ממשלת שמאל, אבל גם לא אוהבים את מה שהם רואים עכשיו בליכוד. יש לכם דרך יעילה מאוד להשפיע: תתפקדו בהמוניכם ותבחרו אתם את הרשימה. מעטות המפלגות שיש בהן פריימריז, ושציבור המתפקדים שלהן הוא בעל כזאת השפעה. תתפקדו לליכוד ותחזירו את המפלגה אל הדרך שאבדה.
  • גלעד שרון הוא חבר ליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il
פורסם לראשונה: 00:00, 27.08.23