1 צפייה בגלריה
טקס פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה
טקס פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה
השר בצלאל סמוטריץ'
(צילום: רויטרס/Amir Cohen)
לזכותו של השר בצלאל סמוטריץ' ייאמר: כוונותיו הוצהרו ופורסמו שש שנים לפני שקיבל מידי בנימין נתניהו, הלהוט לייצב ממשלה בכל מחיר, את צרור המפתחות של הגדה המערבית/יהודה ושומרון. "תוכנית ההכרעה" של מי שאחראי כיום על הסמכויות האזרחיות בשטחים, על יחידת הפיקוח והאכיפה על בנייה בלתי חוקית שם, על מועצת התכנון העליונה שמאשרת את הבנייה בהתנחלויות ועל ענייני רישום מקרקעין, תכנון תחבורה מים ואנרגיה – פורסמה ב-2017 בכתב העת "השילוח" לצד איור שבו נראה חייל צה"ל מכוון סיכה לעבר בלון שעליו דגל פלסטין.
סמוטריץ' הצהיר אז בפרוטרוט וכתובים: יעדו הוא הפיכת צה"ל לצבא שתפקידו הוא להעמיד בפני "ערביי יהודה ושומרון" (לדידו, הזהות הפלסטינית היא בלון) שתי אופציות בלבד: האחת, להסתלק מפה על מטוסים במקרה הטוב, משאיות במקרה הרע. השנייה - להפוך לתושבים נטולי זכות בחירה במדינת ישראל הלא-דמוקרטית. "ערבים" שיתנגדו לאופציות הללו יוגדרו טרוריסטים וייענשו "כיאות".
תפקידו של צה"ל באופציה הראשונה: להפוך לצבא שבעיני העולם ביצע ומבצע פשעי מלחמה. תפקידו של צה"ל באופציה השנייה: להפוך לארגון שבעיני העולם הוא צבא אפרטהייד. את הוויכוח שמתרחש בימים אלה סביבו תפקידו ותפקודו של צה"ל וראשיו יש להבין כך ורק כך. זה הלוויתן הטורף שסנפירו מבצבץ בימים אלה מעל המים. שאלת העומק אינה אם אלוף פיקוד מרכז הוא שמאלני, אם הרמטכ"ל תומך או לא בביטול עילת הסבירות ואם טלי גוטליב תגלה או לא, בסיום "בדק הבית הרציני" שלה, מי מתקדם ולמה מעל לדרגת אלוף.
השאלה המסייטת, זו שאיש לא שואל אותה בקול כי היא מפחידה כל כך, כמקבילה הפוליטי של הגיית השם "וודלמורט", היא זו: האם אזרחי ישראל המשרתים בצה"ל מחוילים אט אט לצבא גירוש או אפרטהייד, באופן מוצהר, גלוי וגאה, כי זה מה שהחליטה המפלגה השולטת בשטחים (הציונות הדתית)? ואם לא, מה הם מוכנים או שלא לעשות בנוגע לכך? "הם", פירושו צמרת צה"ל, האוכלוסייה המשרתת, היהודית והלא-יהודית, וכמה מאות אלפים, נהמר, של מצביעי ליכוד שרפיסותו של נתניהו מזעזעת אותם.
נצטט עבור מי שמדחיק או משלה את עצמו: "את ההכרעה", כתב סמוטריץ' ב-2017, "משיגים בעיקר במעשים: החלת הריבונות הישראלית המלאה על חבלי המולדת ביהודה ושומרון, והכרעה התיישבותית שמשמעותה הקמה של ערים ויישובים חדשים בעומק השטח והבאת מאות אלפי מתיישבים נוספים להתגורר בהם... על גבי נקודת המוצא החד-משמעית הזו תיפתחנה בפני ערביי ארץ ישראל שתי חלופות: א. מי שרוצה ומסוגל לוותר על מימוש שאיפותיו הלאומיות – יוכל להישאר כאן ולחיות כפרט במדינה היהודית (כתושבים נטולי זכות הצבעה, כפי שמוסבר בהמשך, ב"ג). ב. מי שאינו רוצה או אינו מסוגל לגנוז את שאיפותיו הלאומיות – יקבל מאיתנו סיוע להגר לאחת ממדינות ערב הרבות שבהן הערבים יכולים לממש את שאיפותיהם הלאומיות, או לכל יעד אחר בעולם".
בעז גאוןבעז גאוןאסנת בן דב
תוכניתו של סמוטריץ' להפקיע את השטחים הצבאיים בשטחי C לטובת בנייה פרטית היא השלב הראשון בתוכנית ההכרעה - שלב ההכרעה ההתיישבותית. השלב השני בתוכנית היא העמדת "שתי החלופות" (גירוש או אפרטהייד).
גבו של הלוויתן הטורף כבר מבצבץ מהמים. המתקפה המאורגנת על צה"ל בתקופה האחרונה לא נועדה להגן עליו כדי "שלא לערב צבא עם פוליטיקה", אלא כדי לקשור רסן לפיו, במקביל לריסון בית המשפט העליון, כדי להמשיך ולהגשים את התוכנית הסדורה להפיכת צה"ל מצבא מגן לצבא מתנחל ומגרש. נתניהו כבר הסכים דה-פקטו. גם המפלגות החרדיות, שעומדות לקבל פטור מגיוס. הציבור הישראלי המשרת יודע בתוך תוכו שלשם צה"ל מובל ברסן, אבל פוחד לקרוא לילד בשמו. אז הנה: שם העובר שסמוטריץ' מיילד הוא צג"א במקום צה"ל - צבא גירוש או אפרטהייד. ושאלוהים ישמור על בנינו ובנותינו.
  • בעז גאון הוא סופר, מחזאי והייטקיסט
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il